Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 29 czerwca 2010 r., sygn. II SA/Wa 1972/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Fronczyk (spr.) Sędziowie WSA Adam Lipiński Olga Żurawska-Matusiak Protokolant Marek Kozłowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 czerwca 2010 r. sprawy ze skargi T. D. na decyzję Ministra Obrony Narodowej z dnia [...] listopada 2009 r. nr [...] w przedmiocie wypowiedzenia stosunku służbowego zawodowej służby wojskowej oddala skargę

Uzasadnienie

Minister Obrony Narodowej decyzją z dnia [...] maja 2009 r. nr [...], działając na podstawie art. 114 ust. 2 i ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (t. j.: Dz. U. z 2008 r. Nr 141, poz. 892 ze zm.), wypowiedział [...] T. D. stosunek służbowy zawodowej służby wojskowej z powodu likwidacji stanowiska służbowego, które żołnierz zajmował, i braku możliwości wyznaczenia go na inne stanowisko służbowe, odpowiadające jego kwalifikacjom zawodowym.

W uzasadnieniu decyzji organ podał, że na podstawie wykazu zmian z dnia [...] lipca 2008 r. nr [...], wprowadzonych do etatu [...], stanowisko służbowe, jakie zajmował [...] T. D., uległo likwidacji z dniem [...] września 2008 r. Minister stwierdził także, że brak było możliwości wyznaczenia oficera na inne stanowisko służbowe, odpowiadające jego kwalifikacjom zawodowym, gdyż działania zmierzające do wyznaczenia żołnierza na inne stanowisko nie przyniosły rezultatów.

We wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy [...] T. D. zarzucił, że w jego sprawie nie została spełniona druga przesłanka z art. 114 ust. 2 ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, a mianowicie przesłanka braku możliwości wyznaczenia go na inne stanowisko służbowe, odpowiadające jego kwalifikacjom zawodowym. Zdaniem oficera, organ nie zbadał, w sposób pełny i z należytą starannością, możliwości wyznaczenia go na inne stanowisko, nie wykazując przez to, że takiej możliwości w istocie nie było. Ponadto podniósł także zarzut naruszenia art. 106 § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j.: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), poprzez zaniechanie rozstrzygnięcia kwestii możliwości wyznaczenia go na inne stanowisko służbowe poza granicami kraju w formie zaskarżalnego aktu administracyjnego. Z tych względów wniósł o uchylenie decyzji wypowiedzeniowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00