Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 17 grudnia 2009 r., sygn. IV SA/Wr 397/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Henryk Ożóg Sędzia WSA Lidia Serwiniowska (spr.) Sędzia WSA Wanda Wiatkowska-Ilków Protokolant Aleksandra Rygielska po rozpoznaniu w Wydziale IV na rozprawie w dniu 17 grudnia 2009 r. sprawy ze skargi Z. R. na decyzję Wojewody D. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie utraty statusu osoby bezrobotnej oddala skargę.
Uzasadnienie
Prezydent W. decyzją z dnia [...] nr [...], podjętą na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c, art. 6 pkt 6 lit. a, art. 13 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 1994r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz.U. z 1997r. Nr 25, poz. 128 ze zm.; zwana dalej ustawą) oraz art. 104 kodeksu postępowania administracyjnego, orzekł o utracie przez Z. R. statusu osoby bezrobotnej z dniem 1 marca 1998r.
W motywach rozstrzygnięcia wskazano co następuje:
"Na podstawie karty rejestracyjnej i dołączonych dokumentów ustalono następujący stan faktyczny. Zarejestrował się Pan w tutejszym urzędzie pracy w dniu 3 czerwca 1997r. jako osoba bezrobotna z prawem do zasiłku od dnia 11 czerwca 1997r. W dniu 11 grudnia 1997r. utracił Pan prawo do zasiłku z powodu upływu okresu jego pobierania. W dniu 19 czerwca 2002r. dostarczył Pan do urzędu decyzję Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oznaczoną nr [...], wydaną w dniu [...] z której wynika, że od 1 lutego 2000r. do 31 marca 2002r. był Pan uprawniony do renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy.
W wyniku dostarczenia powyższego dokumentu wydano decyzję nr [...] z dnia [...] orzekającą o utracie statusu osoby bezrobotnej z powodu nabycia prawa do renty z tytułu niezdolności do pracy. Decyzja powyższa była decyzją wadliwą z uwagi na datę z jaką orzeczono o utracie statusu tj. 3 lipca 2002r. W dniu 30. września 2008r. wystąpił Pan z wnioskiem do urzędu pracy o sprostowanie "oczywistej pomyłki w dokumentach" w odniesieniu do decyzji Starosty Powiatu W. z dnia [...] nr [...] podnosząc, że nie jest prawdą, iż nabył Pan prawo do renty. W związku ze złożonym przez Pana wnioskiem przeanalizowano sprawę i w celu uzyskania dodatkowych informacji pismem z dnia 14 października 2008r. wystąpiono do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O powyższym fakcie został Pan poinformowany podczas wizyty w urzędzie w dniu 15 października 2008r., wówczas również wskazano, że udzielenie odpowiedzi na Pana pismo będzie możliwe dopiero po udzieleniu informacji przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right