Orzeczenie
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 24 listopada 2009 r., sygn. I SA/Bd 729/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Dariusz Dudra (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Halina Adamczewska-Wasilewicz Sędzia WSA Ewa Kruppik-Świetlicka Protokolant: Asystent sędziego Daniel Łuczon po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 24 listopada 2009 r. sprawy ze skargi C. sp. z o. o. w T. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną 2. określa, że zaskarżona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości 3. zasądza od Ministra Finansów na rzecz C. sp. z o. o. w T. kwotę [...] zł tytułem zwrotu kosztów postępowania
Uzasadnienie
Pismem z dnia [...] skarżąca spółka wniosła o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.
W przedmiotowym wniosku spółka przedstawiła, że prowadzi działalność gospodarczą polegającą na produkcji i sprzedaży śniadaniowych płatków zbożowych oraz śniadaniowych płatków zbożowych w formie batonika. W celu zwiększenia sprzedaży przeprowadza akcje reklamowe, promocyjne, sponsoringowe i marketingowe, skierowane do aktualnych oraz potencjalnych nabywców swoich produktów, tj. podmiotów gospodarczych, dokonujących dalszej odsprzedaży, np. hurtownie oraz podmiotów gospodarczych sprzedających produkty Wnioskodawcy lub ostatecznych konsumentów. Celem akcji jest uatrakcyjnienie oferty, rozpowszechnianie informacji o nim oraz o produkowanych produktach, zachęcanie potencjalnych jak i dotychczasowych nabywców do zakupu produkowanych wyrobów. Ponadto Spółka prowadzi działania reprezentacyjne, a więc działania wiążące się z okazałością, wytwornością w celu wywołania jak najlepszego wrażenia i promowania go na danym rynku. W ramach wskazanych akcji, przekazuje nieodpłatnie własne wyroby lub zakupione towary należące do niej, np. miseczki, długopisy i inne, oznakowane i nieoznakowane logo firmy. Dobra te przekazywane są firmom, pracownikom firm, ostatecznym konsumentom, uczestnikom akcji sponsoringowych, podmiotom gospodarczym uczestniczącym w prowadzonych akcjach oraz osobom fizycznym lub podmiotom gospodarczym, wobec których spółka się reprezentuje. W przypadku, gdy wartość przekazywanych dóbr przekraczała limit wskazany w art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, wnioskująca naliczała i nalicza podatek od towarów i usług od takiego przekazania, jednocześnie korzystając z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu tych dóbr.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right