Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 15 stycznia 2010 r., sygn. I SA/Op 495/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Kuczyńska Sędziowie: Sędzia NSA Gerard Czech (spr.) Sędzia WSA Grzegorz Gocki Protokolant starszy sekretarz sądowy Anna Frydryk po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 15 stycznia 2010r. sprawy ze skargi "A" Spółki Akcyjnej w O. na interpretację indywidualną Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 3 sierpnia 2009r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, II. określa, że zaskarżona interpretacja nie może być wykonana, III. zasądza od Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach na rzecz strony skarżącej kwotę 440,00 (czterysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

We wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego wnioskodawca "A" Spółka Akcyjna w O. podała, iż dokonuje nieodpłatnego wydania towarów w ramach klubu lojalnościowego dla nabywców będących podmiotami gospodarczymi. Aby wziąć udział w takiej sprzedaży klient musi dokonać zakupu towarów objętych sprzedażą premiową, przesłać dowód udziału w sprzedaży w postaci kodów kreskowych wraz z hologramami (określającymi wartość punktową zakupu) oraz wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go na adres organizatora. Zebrane w trakcie promocji hologramy można wymienić na nagrody, wartościowo równe ilości zgromadzonych punktów. Ponadto wskazano, że wnioskodawca dokonuje nieodpłatnego wydania towarów (prezentów) dla kontrahentów w ramach reprezentacji oraz gadżetów reklamowych. Zaznaczono, że nieodpłatne wydanie towarów tak w ramach klubu lojalnościowego, gadżetów reklamowych i prezentów odbywa się w celu przywiązania kontrahenta do sprzedawcy i w konsekwencji prowadzić ma do intensyfikacji sprzedaży oferowanych towarów. Do tej pory wnioskodawca traktował tego typu wydanie towarów jako dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wskazano także, że wydawane towary (w ramach reprezentacji, klubu lojalnościowego oraz gadżety) nie są próbkami ani prezentami o małej wartości w myśl art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) - powoływanej dalej jako: ustawa o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00