Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 października 2009 r., sygn. VI SA/Wa 1255/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska Sędziowie Sędzia WSA Pamela Kuraś - Dębecka Sędzia WSA Halina Emilia Święcicka (spr.) Protokolant Monika Bodzan po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 października 2009 r. sprawy ze skargi "E." Sp. j. z siedzibą w W. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego po rozpatrzeniu odwołania wniesionego przez "E." Sp. j. z siedzibą w W. od decyzji Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2009 r. nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej za naruszenie przepisów transportu drogowego w wysokości 5.100 zł, utrzymał decyzję organu pierwszej instancji w całości w mocy. Jako podstawę prawną wskazał art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a., art. 92 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 204, poz. 2088 ze zm.), dalej cyt. jako ustawa o transporcie drogowym, lp. 1.2 lit. a i b, lp. 10.3 lit. a i b, lp. 10.4 lit. a i b załącznika do tej ustawy, art. 6, art. 7, art. 8 ust. 1-5 i 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 561/2006 z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 i 2135/98 jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. WE LI02/1 z 11.04.2006 r. z późn. zm.), dalej cyt. jako Rozporządzenie nr 561/2006 .

Decyzje obu organów zapadły w oparciu o następujące ustalenia faktyczne i wywody prawne.

W dniu [...] stycznia 2009 r. o godz. [...] na drodze krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli pojazd marki [...] o nr rej. [...] należący do "E." Sp. j. z siedzibą w W.. Pojazd prowadził E. K., który wykonywał przewóz drogowy na potrzeby własne ładunku o masie 3200 kg z W. do Z.. Kierowca okazał dokument związany z przewożonym towarem (list przewozowy), prawo jazdy, zaświadczenie z przeszkolenia kierowców pojazdów przewożących towary niebezpieczne, roczną kartę opłaty, dowód rejestracyjny pojazdu, świadectwo dopuszczenia kontrolowanego pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych, zaświadczenie potwierdzające spełnienie przez kierowcę wymagań określonych w art. 39 a ust. 1 pkt 3-5 ustawy o transporcie drogowym oraz wypis z zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne wystawiony na rzecz ww. spółki. Ponadto kierowca przedstawił kartę kierowcy z tachografu cyfrowego. Na podstawie analizy ww. dokumentu stwierdzono naruszenia polegające na przekroczeniu maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy przy wykonywaniu transportu drogowego, skrócenie dziennego czasu odpoczynku przy wykonywaniu przewozu drogowego, oraz przekroczenie maksymalnego dziennego okresu prowadzenia pojazdu przy wykonywaniu przewozu drogowego. Powyższe zostało potwierdzone w protokole kontroli nr [...], podpisanym bez uwag przez kierowcę kontrolowanego pojazdu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00