Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 24 września 2009 r., sygn. I SA/Wr 1033/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym Przewodniczący Sędzia NSA Henryka Łysikowska, Sędziowie WSA Katarzyna Borońska (sprawozdawca), WSA Maria Tkacz-Rutkowska, Protokolant Ewelina Bedyńska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 24 września 2009 r. sprawy ze skargi D. sp. z o.o. we W. poprzednio S. sp. z o.o. we W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację; II. zasądza od Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Svan. akt I SA/Wr 1033/09

Uzasadnienie

Jak wynika z akt sprawy "A"sp. z o.o. we W. - dalej: Spółka, złożyła w dniu 24 listopada [...] r. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.

We wniosku Spółka przedstawiła następujący stan faktyczny.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka dokonuje nieodpłatnych przekazań należących do niej towarów, przy których nabyciu przysługiwało jej prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT. Przekazywane przedmioty mają charakter upominków, gadżetów i prezentów niewielkiej wartości, (długopisy, zapalniczki, kalendarze, maskotki, czapeczki itp), które są rozdawane klientom Spółki, dystrybutorom jej towarów, dziennikarzom oraz pracownikom działów marketingu i sprzedaży podczas m.in. szkoleń, targów, konferencji, prezentacji dla klientów, pokazów, otwarć nowych punktów handlowych itp. Ponadto Spółka organizuje także dla swoich klientów i dystrybutorów programy lojalnościowe. W ramach tych programów, których celem jest maksymalizacja sprzedaży, a tym samym zwiększenie obrotów Spółki, uzyskanie odpowiedniego pułapu obrotów (dokonanie określonej ilości zakupu produktów Spółki), daje prawo do otrzymania różnego rodzaju nagród. Nieodpłatne przekazania towarów mają miejsce także przy okazji organizacji konkursów, których celem jest również zachęcenie do nabywania produktów Spółki, zwiększenie ilości sprzedaży oraz reklama. Produkty te wydawane są ponadto jako nagrody w konkursach, np. internetowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00