Orzeczenie
Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 8 grudnia 2008 r., sygn. III SA/Gl 680/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Henryk Wach (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Gabriela Jyż, Asesor WSA Katarzyna Golat, Protokolant St. sekr. sąd. Beata Jacek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 listopada 2008 r. przy udziale - sprawy ze skargi "A" S.A. w K. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z [...] r. o numerze [...] Naczelnik [...] Urzędu Skarbowego w S. określił Spółce Akcyjnej "A" w K., w podatku od towarów i usług, wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym za [...] r., do zwrotu na rachunek bankowy, w kwocie [...] zł, czyli niższej, niż deklarowała to Spółka.
Jak wynika z uzasadnienia tej decyzji, u podstaw jej wydania legło ustalenie o zawyżeniu przez S.A. "A" podatku naliczonego na skutek przyznania przewoźnikom dostarczającym leki do aptek wynagrodzenia nieadekwatnego do charakteru świadczonych usług.
Organ pierwszej instancji ustalił bowiem, że strona skarżąca zawarła z przewoźnikami umowy na dostarczanie leków do aptek w dwóch wersjach. W pierwszej, wynagrodzenie przewoźników ustalone zostało w zależności od ilości przejechanych kilometrów, i to nie wzbudziło zastrzeżeń Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego. W drugiej, wynagrodzenie przewoźników ustalone było prowizyjnie, od wysokości zrealizowanego obrotu przez danego przewoźnika na rzecz obsługiwanych aptek oraz wskaźnika prowizji podstawowej i dodatkowej. Ta druga grupa przewoźników otrzymywała wynagrodzenie wielokrotnie wyższe od wynagrodzenia grupy pierwszej, chociaż:
1. średnia liczba obsługiwanych przez nich aptek w [...] r. była niższa, niż średnia liczba aptek obsługiwanych przez pierwszą grupę przewoźników,
2. częstotliwość dostaw leków do aptek była dla obu grup przewoźników taka sama,
3. udział kosztów w przychodach ze sprzedaży osiągniętej w [...] r. przez przewoźników wynagradzanych przy zastosowaniu sytemu prowizyjnego był prawie czterokrotnie niższy od udziału kosztów w przychodach ze sprzedaży osiągniętej przez przewoźników rozliczanych na podstawie ilości przejechanych kilometrów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right