Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 18 kwietnia 2008 r., sygn. I SA/Po 117/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Ruszyński Sędziowie NSA Sylwia Zapalska (spr.) NSA Stanisław Małek Protokolant st.sekr.sąd. Urszula Kosowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 marca 2008 r. sprawy ze skargi Spółki A w B. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia (...), nr (...) w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego oddala skargę. /-/St. Małek /-/ J. Ruszyński /-/S. Zapalska
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia 28 czerwca 2007r. (data wpływu 29 czerwca 2007r.) "A" Sp. z o.o. zwrócił się do Urzędu Skarbowego o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, przedstawiając następujące pytania:
1) czy zgromadzone przez spółkę dokumenty (dowody) stanowią (wraz z dokumentami, które mogą zostać dodatkowo uzyskane przez spółkę) wystarczającą podstawę do dokonania korekty rozliczeń VAT poprzez zastosowanie stawki 0 % w odniesieniu do transakcji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT) wykazywanych uprzednio jako dostawy krajowe opodatkowane 22 % stawką VAT w okresie od 1 maja 2004r. do ostatniego okresu, za który została złożona deklaracja?
2) czy w przypadku realizacji transakcji WDT w przyszłości zgromadzona przez spółkę dokumentacja (dowody) upoważnia spółkę do zastosowania w odniesieniu do tych transakcji stawki VAT 0 %?
Spółka w ramach prowadzonej działalności dokonuje dostaw towarów do kontrahentów z Unii Europejskiej, którzy są zarejestrowanymi podatnikami VAT dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych. Towary są transportowane z terytorium RP na terytorium innego państwa członkowskiego. Zamówienia na produkty spółki dokonywane są elektronicznie (bez substratu papierowego) i przechowywane są na jej serwerze. Transport, w większości przypadków, odbywa się na zasadach EXW (sprzedawca udostępnia towar w miejscu wyprodukowania) za pośrednictwem firm transportowych działających na zlecenie i opłaconych przez nabywcę towarów. W związku z tym, w niektórych sytuacjach nie jest możliwe uzyskanie przez spółkę potwierdzonych kopii dokumentów przewozowych CMR. Wynika to głównie z faktu, iż firmy przewozowe odmawiają wydania potwierdzonych dokumentów CMR spółce, która z nimi bezpośrednio nie współpracuje. Zdarza się również, iż dokumenty przewozowe zostają zagubione bądź odbiorca nie jest zainteresowany w przekazaniu ich spółce. Ponadto "A" dysponuje dokumentami CMR, w których brak jest precyzyjnych danych w przypadku faktur objętych reklamacjami (w zakresie ilości bądź rodzaju towaru).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right