Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 sierpnia 2007 r., sygn. III SA/Wa 4293/06

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek (spr.), Sędzia WSA Jolanta Sokołowska, Asesor WSA Dariusz Turek, Protokolant Robert Powojski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 sierpnia 2007 r. sprawy ze skargi P. SA z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego oddala skargę

 

UZASADNIENIE

1. Na podstawie art.14a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U z 2005 r. Nr 8, poz.60), dalej "ord. pod." P. Spółka Akcyjna, dalej: "skarżąca" lub "Bank" zwróciła się do Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego w W. wnioskiem z dnia 20 lutego 2006 r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego. Zgodnie z wymogami określonymi w art.14a § 2 ord. pod. skarżąca przedstawiła.

1) Stan faktyczny sprawy, z którego wynika, że skarżąca jest członkiem międzynarodowej organizacji płatniczej, dzięki czemu uczestniczy w systemie wydawania kart płatniczych swoim klientom. W ramach uczestnictwa w tej organizacji, skarżąca na podstawie stosownej umowy i związanych z nią szczegółowych warunków, płaci kwartalnie składkę członkowską oraz ponosi szereg obciążeń za poszczególne usługi świadczone na jej rzecz przez organizację płatniczą. Ponadto, odrębne porozumienie między bankami zrzeszonymi w organizacji płatniczej a samą organizacją, zobowiązuje banki do uiszczania rocznej płatności w określonej wysokości na utworzenie funduszu marketingowego, którego celem jest promowanie działalności organizacji płatniczej w Polsce, a prace nad wdrażaniem wizerunku nadzorują przedstawiciele banków zrzeszonych w organizacji płatniczej. Organizacja płatnicza na wystawianym skarżącej dokumencie obok innych płatności stanowiących wynagrodzenie za świadczone przez organizację na rzecz banku usługi wskazuje także kwotę, w jakiej bank uczestniczy w funduszu marketingowym. Dokument ten stanowi jedynie potwierdzenie konieczności dokonania wpłaty środków pieniężnych w określonej wysokości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00