Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 13 czerwca 2006 r., sygn. II SA/Lu 521/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak, Sędziowie Sędzia NSA Leszek Leszczyński, Asesor WSA Wiesława Achrymowicz (sprawozdawca), Protokolant Stażysta Anna Chmielewska, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 13 czerwca 2006 r. sprawy ze skargi S. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...]. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Wójta Gminy z dnia [...]nr [...]; II. nakazuję ściągnąć od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz Skarbu Państwa (Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie) kwotę 500 (pięćset) złotych tytułem wpisu od skargi , od którego skarżący był zwolniony.

Uzasadnienie

II SA/Lu 521/05

UZASADNIENIE

Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia [...] utrzymało w mocy decyzję wydaną w dniu [...] z upoważnienia Wójta Gminy K. o odmowie ustalenia S. K. warunków zabudowy dla realizacji rozbudowy stacji paliw o moduł dystrybucji gazu propan - butan oraz rozbudowy o małą gastronomię i punkt sprzedaży materiałów budowlanych na części działki numer [...], położonej w miejscowości S. gmina K.

W uzasadnieniu organ administracji ustalił, że na terenie objętym wnioskowaną inwestycją aktualnie brak jest planu zagospodarowania przestrzennego. Uprzednio obowiązujący plan utracił moc z dniem 31 grudnia 2003 r. W takiej sytuacji ustalenie warunków zabudowy może nastąpić jedynie przy spełnieniu przesłanek z art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym / Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm. /. Zdaniem organów administracji obu instancji wnioskowana inwestycja tych warunków nie spełnia. Na działce numer [...] już istnieje stacja benzynowa, która w świetle twierdzeń wnioskodawcy funkcjonuje od 15 lat. Została wzniesiona samowolnie. Stąd planowany moduł dystrybucji gazu nie spełnia warunku tak zwanego " dobrego sąsiedztwa " ani warunku kontynuacji funkcji, przewidzianych w art. 61 ust. 1 obowiązującej ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ich spełnienie nie może opierać się na nawiązaniu do samowoli budowlanej. Ze zgromadzonych w sprawie dokumentów wynika, że nie było wydane pozwolenie na budowę stacji paliw na działce numer [...]. Natomiast Kolegium Odwoławcze przy Sejmiku Samorządowym ostateczną decyzją z dnia [...] stwierdziło nieważność decyzji z dnia [...] wydanej z upoważnienia Wójta Gminy K. na wniosek S. K. o lokalizacji stacji paliw we wsi S. Ustaliło, że inwestycja ta była niezgodna z planem zagospodarowania przestrzennego, obowiązującym w dacie wydania decyzji lokalizacyjnej. Teren ten był przeznaczony pod uprawy rolne. Załączone przez wnioskodawcę dokumenty nie świadczą, by samowolnie zrealizowana stacja benzynowa została zalegalizowana. Podnoszony argument o zagubieniu dokumentacji projektowej nie ma znaczenia dla rozstrzygnięcia sprawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00