Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 8 listopada 2005 r., sygn. II SA/Bd 489/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Piechowiak, Sędziowie Sędzia WSA Renata Owczarzak,, Sędzia WSA Małgorzata Włodarska (spr.), Protokolant Jakub Jagodziński, po rozpoznaniu w dniu 08 listopada 2005r. na rozprawie sprawy ze skargi Antoniego W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. z dnia [...] 2005 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] 2005 r., nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze we W. uchylając decyzję Prezydenta Miasta W. z dnia [...] 2004 r., jednocześnie ustaliło warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie budynku garażowego czterostanowiskowego na terenie działki. Nr [...] przy ul. [...] we W. W uzasadnieniu wskazano, iż zgodnie z art. 43 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139 z późn. zm.), obowiązującej w czasie złożenia wniosku o wydanie decyzji dotyczącej warunków zabudowy, nie można odmówić ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania tereny, jeżeli zamierzenie nie jest sprzeczne z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku planu z przepisami szczególnymi. W niniejszej sprawie zaś możliwość tworzenia osiedlowych zespołów mieszkaniowo-usługowych przewidywało "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta W. dla dzielnicy M". Organ zauważył również, że zamierzeniem wnioskodawcy - Łukasza Ś. nie jest rozszerzanie działalności gospodarczej a jedynie wybudowanie garaży dla posiadanych samochodów, co nie jest sprzeczne z postanowieniami wspomnianego Studium. Ponadto organ zakwestionował zarzut jakoby planowana inwestycja była próbą ominięcia prawa w celu rozszerzenia działalności gospodarczej. Niniejsza decyzja dotyczy bowiem warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie garaży. Prowadzenie zaś jakiejkolwiek działalności gospodarczej w tych obiektach będzie się wiązać z obowiązkiem uzyskania decyzji o zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego, natomiast użytkowanie obiektu w sposób inny niż określony w pozwoleniu na użytkowanie pociąga za sobą odpowiedzialność karną zgodnie z art. 93 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm). Organ zaznaczył również, iż Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 września 2002 r. w sprawie określonych rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczególnych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. z 2002 r., Nr 179, poz. 1490) oraz obecnie obowiązujące rozporządzenie w tej samej sprawie z dnia 9.11.2004 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 257, poz. 2573) wskazują, że raport o oddziaływaniu na środowisko może być wymagany tylko przy budowie garaży lub parkingów samochodowych dla nie mniej niż 100 samochodów ciężarowych lub 300 samochodów osobowych. W przedmiotowej sprawie rozstrzygnięto o możliwości ubiegania się o pozwolenia na budowę garaży dla 4 samochodów osobowych, gdzie główną funkcją nowopowstałej budowli będzie zapewnienie miejsc postojowych dla w/w samochodów, a nie prowadzenie jakiejkolwiek działalności produkcyjnej bądź usługowej, wobec tego organ nie znalazł podstaw do ustalania na tym etapie postępowania szczególnych warunków technicznych, jakim ma odpowiadać inwestycja.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00