Orzeczenie
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 8 listopada 2005 r., sygn. II SA/Bd 489/05
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Piechowiak, Sędziowie Sędzia WSA Renata Owczarzak,, Sędzia WSA Małgorzata Włodarska (spr.), Protokolant Jakub Jagodziński, po rozpoznaniu w dniu 08 listopada 2005r. na rozprawie sprawy ze skargi Antoniego W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. z dnia [...] 2005 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] 2005 r., nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze we W. uchylając decyzję Prezydenta Miasta W. z dnia [...] 2004 r., jednocześnie ustaliło warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie budynku garażowego czterostanowiskowego na terenie działki. Nr [...] przy ul. [...] we W. W uzasadnieniu wskazano, iż zgodnie z art. 43 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139 z późn. zm.), obowiązującej w czasie złożenia wniosku o wydanie decyzji dotyczącej warunków zabudowy, nie można odmówić ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania tereny, jeżeli zamierzenie nie jest sprzeczne z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku planu z przepisami szczególnymi. W niniejszej sprawie zaś możliwość tworzenia osiedlowych zespołów mieszkaniowo-usługowych przewidywało "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta W. dla dzielnicy M". Organ zauważył również, że zamierzeniem wnioskodawcy - Łukasza Ś. nie jest rozszerzanie działalności gospodarczej a jedynie wybudowanie garaży dla posiadanych samochodów, co nie jest sprzeczne z postanowieniami wspomnianego Studium. Ponadto organ zakwestionował zarzut jakoby planowana inwestycja była próbą ominięcia prawa w celu rozszerzenia działalności gospodarczej. Niniejsza decyzja dotyczy bowiem warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie garaży. Prowadzenie zaś jakiejkolwiek działalności gospodarczej w tych obiektach będzie się wiązać z obowiązkiem uzyskania decyzji o zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego, natomiast użytkowanie obiektu w sposób inny niż określony w pozwoleniu na użytkowanie pociąga za sobą odpowiedzialność karną zgodnie z art. 93 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm). Organ zaznaczył również, iż Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 września 2002 r. w sprawie określonych rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczególnych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. z 2002 r., Nr 179, poz. 1490) oraz obecnie obowiązujące rozporządzenie w tej samej sprawie z dnia 9.11.2004 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 257, poz. 2573) wskazują, że raport o oddziaływaniu na środowisko może być wymagany tylko przy budowie garaży lub parkingów samochodowych dla nie mniej niż 100 samochodów ciężarowych lub 300 samochodów osobowych. W przedmiotowej sprawie rozstrzygnięto o możliwości ubiegania się o pozwolenia na budowę garaży dla 4 samochodów osobowych, gdzie główną funkcją nowopowstałej budowli będzie zapewnienie miejsc postojowych dla w/w samochodów, a nie prowadzenie jakiejkolwiek działalności produkcyjnej bądź usługowej, wobec tego organ nie znalazł podstaw do ustalania na tym etapie postępowania szczególnych warunków technicznych, jakim ma odpowiadać inwestycja.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right