Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 21 grudnia 2004 r., sygn. I SA/Wr 3803/02

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: S. WSA Katarzyna Radom - sprawozdawca Sędziowie: S.NSA Halina Betta Asesor WSA Marta Semiczek Protokolant: Małgorzata Jakubiak po rozpoznaniu w dniu 10 grudnia 2004 r. sprawy ze skargi H. M. na decyzję Izby Skarbowej we W. Ośrodek Zamiejscowy w L. z dnia [...]o nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania w podatku od towarów i usług za sierpień 2000 r.: oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją Izba Skarbowa utrzymała w mocy rozstrzygniecie Inspektora Kontroli Skarbowej dokonujące wymiaru należnych zobowiązań z tytułu podatku od towarów i usług za sierpień 2000 r. Czynności kontrolne ujawniły, iż H. M. działając pod nazwą "A rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej w styczniu 2000 r. a zakończył grudniu tego samego roku, przedmiotem ww. działalności był obrót złomem i odpadami.

W badanym okresie rozliczeniowym Skarżący dokonał odliczenia podatku naliczonego w oparciu o faktury dokumentujące czynności, które w rzeczywistości nie miały miejsca, wystawione przez J. S. prowadzącego Przedsiębiorstwo Badawczo Produkcyjno Handlowe i Opracowań Technologii "S.C. B". Szczegółowa kontrola, z której materiały włączono do sprawy Skarżącego wykazała, iż J. S. był kolejnym ogniwem w łańcuchu firm handlujących złomem, dokonujących obrotu pustymi fakturami. Dostawcami J. S. w rozpatrywanym okresie PHU i OSW V. P. w B. S., której jedynym dostawcą była "C Sp. z o.o., która w roku 2000 ww. firma nie prowadziła działalności jako zarejestrowany podatnik podatku VAT, w okresie od [...] - [...]nie składała deklaracji ponadto nie wskazano także miejsca prowadzenia działalności.

Inspektor uznał, iż działania ww. firm polegające na stworzeniu łańcucha podmiotów dokonujących obrotu tzw. pustymi fakturami służyły uprawdopodobnieniu legalności transakcji, które w istocie nie miały miejsca, przy jednoczesnym zatarciu śladów pochodzenia towarów. Firma "S.C B" działająca w końcowej części powyższej struktury dokonała fakturowej pozornej sprzedaży, na zasadzie przepisania nabytych fikcyjnych faktur zakupu, na rzecz firmy Skarżącego i trzech innych podmiotów. W związku z powyższym organ podatkowy zakwestionował prawo odliczenia podatku naliczonego wynikającego z ww. faktur pochodzących od Przedsiębiorstwa Badawczo Produkcyjno Handlowo i Opracowań Technologii "S.CB".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00