Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 maja 2016 r., sygn. KIO/KD 37/16
Po rozpatrzeniu zastrzeżeń z dnia 6 maja 2016 r., zgłoszonych do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych przez Gminę Sypniewo w Sypniewie, dotyczących Informacji o wyniku kontroli doraźnej następczej z dnia 4 maja 2016 r. (znak: UZP/DKUE/KD/34/2015) w przedmiocie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zakup i montaż kontenerów modułowych służących jako zaplecze sanitarne boiska sportowego na Stadionie Sportowym w Sypniewie,
Krajowa Izba Odwoławcza w składzie:
Przewodniczący: Sylwester Kuchnio
Członkowie: Izabela Kuciak, Emil Kuriata
wyraża następującą opinię:
zastrzeżenia do wyniku kontroli są niezasadne
Uzasadnienie
Zamawiający, Gmina Sypniewo w Sypniewie, przeprowadził na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.) - zwanej dalej "ustawą" lub "Pzp" - w trybie z wolnej ręki, postępowanie o udzielenie zamówienia na zakup i montaż kontenerów modułowych służących jako zaplecze sanitarne boiska sportowego na Stadionie Sportowym w Sypniewie.
Po przeprowadzeniu kontroli ww. zamówienia, w Informacji o wyniku kontroli doraźnej następczej z dnia 4 maja 2016 r., Prezes Urzędu Zamówień Publicznych stwierdził, m.in.:
"[...]
Wszczęcie w dniu 27 sierpnia 2014 r. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp (oznaczenie sprawy nr UG.271.8.1.2014) pn.: "Zakup i montaż kontenerów modułowych służących jako zaplecze sanitarne boiska sportowego na Gminnym Stadionie Sportowym w Sypniewie" zamawiający w protokole postępowania uzasadnił faktem, iż "przeprowadzono dwa postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, gdzie w żadnym postępowaniu nie wpłynęła ani jedna oferta". Analogiczne uzasadnienie wskazano w ogłoszeniu o zamiarze zawarcia umowy zamieszczonym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 27 sierpnia 2014 r. pod nr 285532-2014.