Orzeczenie
Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 12 stycznia 2006 r. - Deutsche SiSi-Werke GmbH & Co. Betriebs KG przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa C-173/04 P., sygn. C-173/04 P
Sprawa C-173/04 P
Deutsche SiSi-Werke GmbH & Co. Betriebs KG
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Odwołanie - Wspólnotowy znak towarowy - Artykuł 7 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 40/94 - Przestrzenne kształty stojących torebek na napoje owocowe i soki owocowe - Bezwzględna podstawa odmowy rejestracji - Charakter odróżniający
Opinia rzecznika generalnego D. Ruiza-Jaraba Colomera przedstawiona w dniu 14 lipca 2005 r. I-0000
Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 12 stycznia 2006 r. I-0000
Streszczenie wyroku
1. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Znaki towarowe pozbawione charakteru odróżniającego
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 1 lit. b))
2. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Odrębne badanie różnych podstaw odmowy rejestracji
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 1 lit. b) i c))
1. Odnosząc się do znaków trójwymiarowych stanowiących opakowania towarów takich jak płyny, pakowanych w handlu z przyczyn związanych z samą naturą produktu, tylko znak, który w sposób znaczący odbiega od normy lub zwyczajów branżowych i w związku z tym może pełnić podstawową funkcję wskazywania na pochodzenie, nie jest pozbawiony charakteru odróżniającego w rozumieniu art. 7 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego.
W tym zakresie nie należy systematycznie zawężać właściwego sektora, w ramach którego dokonuje się porównania do towarów wymienionych w zgłoszeniu. Nie można bowiem wykluczyć, że w niektórych wypadkach na sposób postrzegania znaku towarowego służącego do oznaczania danego towaru przez konsumentów tego towaru mogą mieć wpływ sposoby sprzedaży innych używanych przez tych konsumentów towarów. Dlatego też, w zależności od rodzaju danego towaru i zgłoszonego znaku, przy ocenie istnienia charakteru odróżniającego znaku towarowego może okazać się konieczne wzięcie pod uwagę szerszego sektora towarów.