Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 12 stycznia 2006 r. - Claude Ruiz-Picasso oraz inne przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa C-361/04 P., sygn. C-361/04 P
Sprawa C-361/04 P
Claude Ruiz-Picasso i in.
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Odwołanie - Wspólnotowy znak towarowy - Artykuł 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 40/94 - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - Słowny znak towarowy PICARO - Sprzeciw właściciela słownego wspólnotowego znaku towarowego PICASSO
Opinia rzecznika generalnego D. Ruiza-Jaraba Colomera przedstawiona w dniu 8 września 2005 r. I‑0000
Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 12 stycznia 2006 r. I‑0000
Streszczenie wyroku
Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 1 lit. b))
W istocie, jako że zostało faktycznie ustalone, że obiektywne cechy rozpatrywanego towaru sprawiają, iż przeciętny konsument dokonuje ich zakupu po szczególnie uważnym rozważeniu, w ramach rozpoznania sprawy należy wziąć pod uwagę, że w kluczowej chwili dokonywania wyboru pomiędzy takimi towarami i takimi znakami towarowymi ta okoliczność może zmniejszyć prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w rozumieniu art. 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 40/94 w odniesieniu do tych znaków towarowych związanych z tymi towarami.
Fakt, że właściwy krąg odbiorców może również dostrzegać takie towary i znaki towarowe, którymi zostały opatrzone, w okolicznościach niemających nic wspólnego z dokonywaniem zakupu i ewentualnie w takim przypadku poświęcać im mniejszą uwagę, nie stoi na przeszkodzie uwzględnieniu szczególnie wysokiego poziomu uwagi poświęcanego przez konsumenta w chwili przygotowywania i dokonywania wyboru pomiędzy poszczególnymi towarami danej kategorii.