Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 22 czerwca 2006 r. - August Storck KG przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa C-25/05 P., sygn. C-25/05 P
Sprawa C‑25/05 P
August Storck KG
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Odwołanie - Wspólnotowy znak towarowy - Artykuł 7 ust. 1 lit. b) i art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 40/94 - Bezwzględna podstawa odmowy rejestracji - Graficzny znak towarowy -Sposób przedstawienia opakowania cukierka w kolorze złotym - Charakter odróżniający
Streszczenie wyroku
1. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Znaki towarowe pozbawione charakteru odróżniającego
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 1 lit. b))
2. Odwołanie - Zarzuty - Zwykłe powtórzenie zarzutów i argumentów podniesionych przed Sądem - Brak określenia podnoszonego naruszenia prawa - Niedopuszczalność ‑ Zakwestionowanie wykładni lub zastosowania prawa wspólnotowego dokonanych przez Sąd - Dopuszczalność
(art. 225 WE; statut Trybunału Sprawiedliwości, art. 58; regulamin Trybunału, art. 112 § 1 akapit pierwszy lit. c))
3. Wspólnotowy znak towarowy - Procedura - Badanie stanu faktycznego z urzędu
(art. 225 WE; statut Trybunału Sprawiedliwości, art. 58; rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 74)
4. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Znaki towarowe pozbawione charakteru odróżniającego
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 3)
5. Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Znaki towarowe pozbawione charakteru odróżniającego
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 2 i 3)
1. Kryteria oceny charakteru odróżniającego, w rozumieniu art. 7 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego, trójwymiarowych znaków towarowych, które stanowi wygląd zewnętrzny samego towaru, nie różnią się od kryteriów stosowanych do innych kategorii znaków.