Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Sądu pierwszej instancji (trzecia izba) z dnia 17 marca 2005 r. - Isabella Scippacercola przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich. - Sprawa T-187/03., sygn. T-187/03

Sprawa T‑187/03

Isabella Scippacercola

przeciwko

Komisji Wspólnot Europejskich

Dostęp do dokumentów instytucji - Artykuł 4 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1049/2001

Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (trzecia izba) z dnia 17 marca 2005 r.  II‑0000

Streszczenie wyroku

1.     Wspólnoty Europejskie - Instytucje - Prawo publicznego dostępu do dokumentów - Rozporządzenie nr 1049/2001 - Ograniczenia prawa dostępu do dokumentów - Nieujawnianie dokumentu pochodzącego od państwa członkowskiego bez uprzedniej zgody tego państwa - Pojęcie dokumentu pochodzącego od państwa członkowskiego - Sprawozdanie sporządzone przez osobę trzecią na zlecenie państwa członkowskiego - Zaliczenie

(rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1049/2001, art. 4 ust. 5)

2.     Wspólnoty Europejskie - Instytucje - Prawo publicznego dostępu do dokumentów - Rozporządzenie nr 1049/2001 - Wyjątki od prawa dostępu do dokumentów - Dokumenty pochodzące od osób trzecich i dokumenty pochodzące od państwa członkowskiego - Różne traktowanie wniosków o dostęp - Uprawnienie państwa członkowskiego zażądania od instytucji nieujawniania dokumentów - Obowiązek instytucji nieujawniania ich bez uprzedniej zgody

(rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1049/2001, art. 4 ust. 4 i 5)

1.     Z art. 4 ust. 5 rozporządzenia nr 1049/2001 w sprawie publicznego dostępu do dokumentów Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji wynika, że państwa członkowskie są wśród osób trzecich traktowane w sposób szczególny. Przepis ten uprawnia bowiem państwo członkowskie do żądania, by instytucja nie ujawniała pochodzącego odeń dokumentu bez jego uprzedniej zgody. Uprawnienie to, przyznane państwom członkowskim w art. 4 ust. 5 wynika stąd, że rozporządzenie nie ma ani na celu, ani za skutek modyfikacji ustawodawstwa krajowego w zakresie dostępu do dokumentów.

Analizę kosztów i korzyści, która dostarczona została Komisji jako część wniosku o udzielenie pomocy z Funduszu Spójności wyłącznie przez państwo członkowskie będące jej beneficjentem i która jest niezbędnym elementem takiego wniosku, należy uznać za dokument pochodzący od tego państwa, mimo że został on opracowany przez osobę trzecią na zlecenie tego państwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00