Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 29 maja 2018 r., sygn. I GSK 433/18

Finanse publiczne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia del. WSA Tomasz Smoleń (spr.) po rozpoznaniu w dniu 29 maja 2018 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej K. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 20 czerwca 2017 r., sygn. akt I SA/Bd 464/17 w sprawie ze skargi K. S. na uchwałę Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 30 października 2013 r., nr XLVII/1014/13 w przedmiocie udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 20 czerwiec 2017 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy po rozpoznaniu sprawy ze skargi K. S. na uchwałę Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 30 października 2013 r. nr XLVII/1014/13 w przedmiocie trybów udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, szkół i placówek oświatowych oddalił skargę.

Wyrok Sąd I instancji wydał w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych:

Uchwałą z dnia 30 października 2013 r. Rada Miasta Bydgoszczy ustaliła tryb udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, szkół i placówek oświatowych prowadzonych na terenie Miasta Bydgoszczy przez inne niż Miasto Bydgoszcz osoby prawne i osoby fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania.

Pismem z dnia 05 stycznia 2017 r. K. S. (skarżący, skarżący kasacyjnie) - organ prowadzący X - wezwał Radę Miasta Bydgoszczy do usunięcia naruszenia prawa wnosząc o zmianę wyżej wskazanej uchwały w taki sposób, aby jej postanowienia mieściły się w zakresie delegacji ustawowej wynikającej z art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 07 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2156 ze zm., dalej u.s.o.) oraz nie pozostawały w sprzeczności z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

W związku z brakiem odpowiedzi organu skarżący złożył skargę na powyższą uchwałę do WSA w Bydgoszczy, wnosząc o stwierdzenie jej nieważności ewentualnie o stwierdzenie jej niezgodności z prawem. Zaskarżonej uchwale zarzucił sprzeczność z przepisami prawa powszechnie obowiązującego w szczególności przekroczenie zakresu delegacji ustawowej wynikającej z art. 90 ust. 4 u.s.o. poprzez zamieszczenie w jej treści następujących postanowień:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00