Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 13 lutego 2018 r., sygn. I FSK 645/16
Interpretacje podatkowe; Podatek od towarów i usług
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ryszard Pęk, Sędzia NSA Marek Kołaczek (spr.), Sędzia WSA (del.) Marzena Łozowska, Protokolant Krzysztof Zaleski, po rozpoznaniu w dniu 13 lutego 2018 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów (obecnie Szefa Krajowej Administracji Skarbowej) od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 23 listopada 2015 r., sygn. akt III SA/Wa 4024/14 w sprawie ze skargi S. sp. z o. o. z siedzibą w P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 22 sierpnia 2014 r., nr IPPP3/443-487/14-2/IG w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości, 2) oddala skargę, 2) zasądza od S. sp. z o. o. z siedzibą w P. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej kwotę 280 (słownie: dwieście osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 23 listopada 2015 r., sygn. akt III SA/Wa 4024/14, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił zaskarżoną przez S. sp. z o.o. z siedzibą w P. (dalej: "Spółka" lub "strona skarżąca") interpretację indywidualną Ministra Finansów z 22 sierpnia 2014 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.
Z wyroku tego wynikało, że Spółką zwróciła się o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów i świadczenia usług wykorzystywanych do wykonywania usługi marketingowej i promocyjnej.
We wniosku o wydanie interpretacji Spółka wskazała, że jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego tzw. G. (dalej "Grupa"). Spółka - w ramach działań w Grupie, na podstawie umowy ze S. z siedzibą w Niemczech (dalej zwany "Kontrahentem") - prowadzi na terytorium kraju m.in. działania o charakterze marketingowym, promocyjnym i reklamowym, dotyczące produktów medycznych innych podmiotów Grupy. Odbywa się to na zlecenie Kontrahenta i na podstawie uzyskiwanego od niego wynagrodzenia. Działania te wchodzą w skład usług świadczonych kompleksowo i w sposób ciągły, są nakierowane na utrzymanie i zwiększenie sprzedaży produktów leczniczych oferowanych przez Kontrahenta lub inne Spółki z Grupy na polskim rynku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right