Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 23 listopada 2015 r., sygn. III SA/Wa 4024/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Sylwester Golec, Sędziowie sędzia WSA Agnieszka Krawczyk, sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa (sprawozdawca), Protokolant starszy referent Iwona Choińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 listopada 2015 r. sprawy ze skargi S. sp. z o.o. z siedzibą w P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 22 sierpnia 2014 r. nr IPPP3/443-487/14-2/IG w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) zasądza od Ministra Finansów na rzecz S. sp. z o.o. z siedzibą w P. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

I. Stan sprawy przedstawia się następująco:

1. S. sp. z o.o. z siedzibą w P. (dalej zwana: "Spółką") zwróciła się o wydanie interpretacji indywidulanej w zakresie podatku od towarów i usług (dalej zwany: "VAT") w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów i świadczenia usług wykorzystywanych do wykonywania usługi marketingowej i promocyjnej, niezależnie od wynagrodzenia otrzymywanego za ww. usługę marketingową i promocyjną.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego tzw. Grupy S. , zaangażowanej na całym świecie w wytwarzanie, wprowadzanie do obrotu oraz dystrybucję produktów leczniczych innowacyjnych i genetycznych, a także wyrobów medycznych. Spółka - w ramach działań w grupie, na podstawie umowy ze S. z siedzibą w Niemczech (czynny i zarejestrowany podatnik VAT, dalej zwana: "Kontrahentem") - prowadzi na terytorium kraju m.in. działania o charakterze marketingowym, promocyjnym i reklamowym, dotyczące produktów medycznych innych podmiotów Grupy. Odbywa się to na zlecenie Kontrahenta i na podstawie uzyskiwanego od niego wynagrodzenia. Działania te wchodzą w skład usług świadczonych kompleksowo i w sposób ciągły, są nakierowane na utrzymanie i zwiększenie sprzedaży produktów leczniczych oferowanych przez Kontrahenta lub inne Spółki z Grupy na polskim rynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00