Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 23 kwietnia 2015 r., sygn. II OSK 2237/14

Inspektorat sanitarny, rozpatrując wniosek w sprawie uznania schorzenia za chorobę zawodową, nie musi oceniać stanu zdrowia osoby, która go złożyła.

Gazeta Prawna nr 163/2015

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski Sędziowie: Sędzia NSA Grzegorz Czerwiński (spr.) Sędzia del. NSA Zdzisław Kostka Protokolant: starszy asystent sędziego Tomasz Szpojankowski po rozpoznaniu w dniu 23 kwietnia 2015r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej M. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 19 maja 2014 r. sygn. akt VII SA/Wa 30/14 w sprawie ze skargi M. M. na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie z dnia [...] października 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia choroby zawodowej I. oddala skargę kasacyjną; II. zasądza od M. M. na rzecz Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 19 maja 2014 r. oddalił skargę M. M. na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie z dnia [...] października 2013 r. w przedmiocie odmowy stwierdzenia choroby zawodowej.

W uzasadnieniu wyroku Sąd wskazał, że zaskarżoną decyzją Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Warszawie, na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a., art. 235¹ i art. 235² Kodeksu pracy oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych (Dz.U. Nr 105, poz. 869 ze zm.), po rozpatrzeniu odwołania M. M., od decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w m. st. Warszawie z dnia [...] lipca 2013 r. o braku podstaw do stwierdzenia u M. M. choroby zawodowej: zespołu wibracyjnego, utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

Organ podkreślił, że w dniu [...] czerwca 2011 r. do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w m. st. Warszawie wpłynęło zgłoszenie podejrzenia u M. M. choroby zawodowej. Z przeprowadzonej oceny narażenia zawodowego wynika, że M. M. pracował na różnych stanowiskach pracy, w co najmniej 7 zakładach pracy i do 2004 r. wykonywał prace związane z obsługą sprzętu takiego jak: koparki, ładowarki, spycharki, które mogły generować wibrację ogólną. Natomiast po trzyletniej przerwie, w 2007 r. podjął pracę w W. S.A. (aktualnie B. S.A.) na stanowisku operatora sprzętu spycharki i ładowarki. Zatem narażony był na drgania mechaniczne o działaniu miejscowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00