Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 15 maja 2015 r., sygn. II FSK 2844/14
Inne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jacek Brolik, Sędzia NSA Małgorzata Wolf-Kalamala, Sędzia del. WSA Danuta Kuchta (sprawozdawca), Protokolant Maja Fabrowska, po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2015 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej F. [...] S.A. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 14 maja 2014 r. sygn. akt I SA/Op 285/14 w sprawie ze skargi F. [...] S.A. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu z dnia 6 maja 2011 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia zaległości podatkowych oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
II FSK 2844/14
Uzasadnienie:
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu wyrokiem z dnia 14 maja 2014 r. sygn. akt I SA/Op 285/14 oddalił skargę F. S.A. w W. (dalej jako: skarżąca, Spółka) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu z dnia 6 maja 2011 r. nr [...], w przedmiocie umorzenia zaległości podatkowych.
Ze stanu faktycznego sprawy przyjętego przez Sąd I instancji wynika, że zaskarżona decyzja została wydana w następstwie skierowanego do Burmistrza N. wniosku Spółki z dnia 16 grudnia 2004 r. o umorzenie 50% kwoty
113 982,65 zł z tytułu podatku od nieruchomości za grudzień 2004 r., umorzenie 100% odsetek i rozłożenie pozostałej kwoty zaległości podatkowej na 16 rat płatnych kwartalnie, poczynając od dnia 30 czerwca 2006 r. W uzasadnieniu wniosku Spółka wskazała, że ulga płatnicza została ujęta w planie restrukturyzacji, notyfikowanym Komisji Wspólnot Europejskich (dalej - "Komisja WE").
Postanowieniem z dnia 19 kwietnia 2005 r. Burmistrz zawiesił postępowanie zainicjowane wnioskiem Spółki, do czasu wydania przez Komisję WE decyzji w przedmiocie oceny projektu pomocy indywidualnej na restrukturyzację.
Po podjęciu zawieszonego postępowania, Spółka podkreśliła, że udzielenie pomocy publicznej w żądanej formie i zakresie zostało przewidziane w decyzji Komisji z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie pomocy państwa C 3/05, którą Polska zamierza wdrożyć na rzecz F. (była D.). Jednocześnie wskazano, że pomoc publiczna zawarta w planie restrukturyzacyjnym spełniała przesłanki ważnego interesu podatnika i interesu społecznego. Komisja WE wydając wskazaną decyzję badała już przesłankę występowania interesu społecznego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right