Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 17 lutego 2011 r., sygn. II OSK 321/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Maria Czapska - Górnikiewicz Sędziowie sędzia NSA Arkadiusz Despot - Mładanowicz ( spr.) sędzia del. WSA Ewa Ibrom Protokolant asystent sędziego Paweł Konicki po rozpoznaniu w dniu 17 lutego 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Komendanta Głównego Policji od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 19 listopada 2009 r. sygn. akt II SA/Wa 920/09 w sprawie ze skargi J. S. na decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] kwietnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia pozwolenia na broń palną gazową oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 19 listopada 2009 r., sygn. akt II SA/Wa 920/09, po rozpoznaniu skargi J. S. , uchylił decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] kwietnia 2009 r., nr [...] w przedmiocie cofnięcia pozwolenia na broń palną gazową oraz stwierdził, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu w całości.

Wyrok został wydany w następujących okolicznościach sprawy:

Pismem z dnia 21 stycznia 2009 r. Komendant Wojewódzki Policji w Katowicach zawiadomił J. S. o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie cofnięcia mu pozwolenia na broń, informując o treści art. 18 ust. 5 pkt 2 w związku z art. 15 ust. 4, art. 18 ust. 5 pkt 3 oraz art. 26 ustawy o broni i amunicji.

Następnie Komendant Wojewódzki Policji w Katowicach wydał w dniu [...] lutego 2009 r. decyzję, którą cofnął stronie pozwolenie na broń palną gazową na podstawie przepisów art. 18 ust. 5 pkt 2 w związku z art. 15 ust. 4 oraz art. 18 ust. 5 pkt 3 ustawy o broni i amunicji.

J. S. pismem z dnia 16 lutego 2009 r. odwołał się od tej decyzji informując, że orzeczenie lekarskie dostarczy do końca lutego 2009 r., ponieważ jest właśnie na etapie jego uzyskiwania.

Komendant Główny Policji, po rozpatrzeniu odwołania, wydał w dniu [...] kwietnia 2009 r. decyzję, którą utrzymał w mocy decyzję Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach z dnia [...] lutego 2009 r. W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, iż zgodnie z treścią art. 15 ust. 4 ustawy o broni i amunicji, osoba posiadająca pozwolenie na broń wydane w celu ochrony osobistej lub ochrony bezpieczeństwa innych osób i mienia, jest zobowiązana raz na pięć lat przedstawić właściwemu organowi Policji aktualne orzeczenie lekarskie i psychologiczne, wydane przez upoważnionego lekarza i psychologa potwierdzające, że może ona dysponować bronią. Obecna ustawa weszła w życie z dniem 20 marca 2000 r. i od tej daty biegnie pięcioletni termin aktualizacji orzeczeń lekarskich i psychologicznych dla osób posiadających pozwolenie na wymieniony rodzaj broni. Tak więc, strona zobowiązana była do przedstawienia tych orzeczeń jeszcze w marcu 2005 r. Nie uczyniła tego nawet po zawiadomieniu w dniu 21 stycznia 2009 r. o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie cofnięcia pozwolenia na broń, ani nie załączyła ich do odwołania od decyzji cofającej to pozwolenie. Skoro przez ponad trzy lata nie zostały podjęte żadne działania w celu wykonania obowiązku określonego w art. 15 ust. 4 ustawy o broni i amunicji, to nie są wiarygodne twierdzenia zawarte w odwołaniu, że odwołujący potrzebuje więcej czasu na ich dostarczenie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00