Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 18 marca 2010 r., sygn. I GSK 1074/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Józef Waksmundzki Sędziowie NSA Krystyna Anna Stec Marzenna Zielińska (spr.) Protokolant Jarosław Poturnicki po rozpoznaniu w dniu 18 marca 2010 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w B. z dnia 6 sierpnia 2008 r. sygn. akt I SA/Bd 279/08 w sprawie ze skargi M. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] marca 2008 r. nr [...] w przedmiocie określenia kwoty długu celnego oraz kwoty podatku od towarów i usług 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od M. K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w T. 1.800 (tysiąc osiemset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 6 sierpnia 2008 r., sygn. akt I SA/Bd 279/08 Wojewódzki Sąd Administracyjny w B., w sprawie ze skargi M. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] marca 2008 r., nr [...] w przedmiocie określenia kwoty długu celnego oraz kwoty podatku od towarów i usług, oddalił skargę oraz nakazał zwrócić kwotę 100 zł tytułem nienależnie uiszczonego wpisu sądowego.

Sąd pierwszej instancji orzekał w następującym stanie sprawy.

Na podstawie zgłoszenia celnego z dnia [...] maja 2007r., nr [...] M. K. zgłosił do objęcia procedurą dopuszczenia do wolnego obrotu motocykl marki "Suzuki", model [...], rok produkcji 2007. Do zgłoszenia celnego załączył między innymi: umowę kupna z dnia 29 marca 2007r., w której określono wartość towaru na kwotę 1.240 USD, oświadczenie strony z dnia 28 maja 2007r. o poniesionych kosztach transportu morskiego oraz kosztach transportu na trasie G.-B..

W wyniku weryfikacji załączonych dokumentów oraz oględzin pojazdu organ celny zwrócił uwagę na rozbieżności pomiędzy stanem pojazdu wynikającym z treści umowy z dnia 29 marca 2007r., z której wynikało, że towarem jest motocykl demonstracyjny, używany, bez pompy olejowej, pompy iniekcyjnej, z tylnymi amortyzatorami do wymiany, a rzeczywistym stwierdzonym w trakcie rewizji gdzie ustalono, że importowany motocykl był nieuszkodzony, bez widocznych braków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00