Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 1 lutego 2005 r., sygn. OSK 1469/04
Brak ustawowych wymagań formalnych w odniesieniu do wniosku o odwołanie sekretarza gminy i skarbnika pozwala na przyjęcie, że formalnym wyrazem wniosku może być także wniosek wcześniejszy, ponowiony ustnie przed sesją, ujęty w porządku obrad i rozpatrywany w obecności wójta /art. 18 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1591 ze zm./.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Rady Gminy Cz. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 czerwca 2004 r. II SA 3916/03 w sprawie ze skargi Zdzisławy K. na uchwałę Rady Gminy Cz. z dnia 16 lipca 2003 r. nr VII/21/2003 w przedmiocie odwołania sekretarza gminy
1. uchyla zaskarżony wyrok
2. oddala skargę, (...)
UZASADNIENIE
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 3 czerwca 2004 r., po rozpoznaniu sprawy ze skargi Zdzisławy K. na uchwałę Rady Gminy Cz. nr (...) z dnia 16 lipca 2003 r. w przedmiocie odwołania sekretarza gminy - stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały i orzekł, że nie podlega wykonaniu w całości.
W uzasadnieniu wyjaśniono, że wskazaną uchwałą Rada Gminy Cz. odwołała Zdzisławę K. ze stanowiska sekretarza gminy. Jako podstawę wskazano art. 18 ust. 2 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym i określono, że ustawa wchodzi w życie z dniem "pojęcia". W dniu 17 lipca 2003 r. poinformowano Zdzisławę K., że odwołanie jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy o prace. W dniu 2 września 2003 r. Zdzisława K. złożyła wezwanie do usunięcia naruszenia prawa i wskazała, że uchwała nie precyzuje terminu wejścia w życie a tym samym jest niewykonalna. Pismem z 16 września 2003 r. przewodniczący Rady poinformował Zdzisławę K., że w dniu 5 września 2003 r. Rada Gminy uznała, że nie było naruszenia prawa.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right