Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-05-13

Jak PIP kontroluje ocenę ryzyka zawodowego?

Od wielu lat pracodawcy działający w krajach Europy Zachodniej zobligowani są sporządzać ocenę ryzyka na poszczególnych stanowiskach pracy. Przed kilkoma laty, opierając się na rozwiązaniach zachodnich, obowiązek sporządzania oceny ryzyka wprowadzono także w Polsce.

Przestrzeganie tego obowiązku kontrolowane jest przez Państwową Inspekcję Pracy. Kodeks pracy nakłada na pracodawcę szereg powinności związanych z oceną ryzyka, a mianowicie:
• obowiązek dokonania oceny ryzyka związanego z wykonywaną pracą,
• obowiązek udokumentowania dokonanej oceny,
• obowiązek zastosowania niezbędnych środków profilaktycznych zmniejszających ryzyko,
• obowiązek poinformowania pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami.
Ocena ryzyka polega na oszacowaniu prawdopodobieństwa wystąpienia niepożądanych zdarzeń, mogących spowodować zagrożenia dla bezpieczeństwa lub zdrowia pracowników bądź szkody materialne, oraz możliwych niekorzystnych skutków tych zdarzeń.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00