comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-05-13
Jak prawidłowo wystawić świadectwo pracy?
Świadectwo pracy jest dokumentem wydawanym pracownikowi w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem umowy o pracę. Informacje w nim zawarte mają wpływ na ukształtowanie sytuacji prawnej pracownika w nowym miejscu pracy. Wydanie świadectwa pracy należy do podstawowych obowiązków pracodawcy.
Pracodawca obowiązany jest niezwłocznie wydać świadectwo pracy, przy czym jego wydanie nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą. Pracodawca nie może traktować świadectwa pracy jako swoistej formy zabezpieczenia ewentualnych roszczeń w stosunku do pracownika.
Ważne
Niewydanie świadectwa pracy stanowi wykroczenie przeciwko prawom pracownika.
Wydawałoby się, że kwestia tak oczywista jak wydanie świadectwa pracy nie powinna w praktyce nastręczać większych problemów, okazuje się jednak, że takie wątpliwości się pojawiają.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka