Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2015-10-17

Akta osobowe

Pracodawca ma obowiązek prowadzić (art. 94 pkt 9a k.p.):

● dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz
● akta osobowe pracowników.

Dokumentacja, jaką każdy pracodawca musi gromadzić w związku z zatrudnieniem pracowników, to:

● akta osobowe,
● ewidencja czasu pracy,
● karta (lista) wypłacanego wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń związanych z pracą,
● karta ewidencyjna przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, a także wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia oraz ich pranie i konserwację.

Każdy z pracodawców ma obowiązek założyć i prowadzić odrębnie dla każdego pracownika ww. dokumentację.

Akta osobowe składają się z 3 części i obejmują:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00