comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-06-24
Komisja bezpieczeństwa i higieny pracy
Podstawowym obowiązkiem pracodawcy jest ochrona zdrowia i życia pracowników przez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Wszelkie działania pracodawcy podejmowane w tym celu powinny być konsultowane z pracownikami lub ich przedstawicielami.
Jan Pióro
Zgodnie z art. 23712 k.p. pracodawca zatrudniający więcej niż 250 pracowników jest zobowiązany powołać komisję bezpieczeństwa i higieny pracy jako swój organ doradczy i opiniodawczy. Nie ma jednak przeszkód, aby taka komisja funkcjonowała w zakładzie pracy zatrudniającym mniej osób, niż określono to w Kodeksie pracy.
W skład komisji wchodzą w równej liczbie przedstawiciele:
• pracowników - wybranych przez zakładową organizację związkową; jeśli u pracodawcy nie działa zakładowa organizacja związkowa, wyboru dokonują pracownicy w trybie przyjętym w zakładzie pracy; wobec braku szczególnej regulacji wyboru przedstawicieli pracowników dokonuje się zwykłą większością głosów pracowników biorących udział w głosowaniu,
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka