comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-10-22
POMIESZCZENIA PRACY
Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny odpowiadać wymaganiom bezpieczeństwa i higieny pracy. Na każdego z pracowników powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi.
Marcin Nowak
Podstawowym obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom pomieszczeń pracy odpowiednich do rodzaju wykonywanej pracy oraz liczby zatrudnionych (art. 214 k.p.). Należy przez to rozumieć wyznaczone pomieszczenia, w których jest wykonywana praca.
Pomieszczeniem pracy nie jest miejsce przeznaczone na pobyt pracowników, w którym:
• łączny czas przebywania tych samych pracowników w ciągu jednej zmiany roboczej jest krótszy niż 2 godziny, a wykonywane czynności mają charakter dorywczy bądź praca polega na krótkotrwałym przebywaniu związanym z dozorem albo konserwacją urządzeń lub utrzymaniem czystości i porządku,
• mają miejsce procesy technologiczne niepozwalające na zapewnienie odpowiednich warunków przebywania pracowników w celu ich obsługi, bez zastosowania środków ochrony indywidualnej i zachowania specjalnego reżimu organizacji pracy,
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka