Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2001-12-06

Komisja bezpieczeństwa i higieny pracy

Pracodawca niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności powinien powołać komisję bezpieczeństwa i higieny pracy jako organ opiniodawczy i doradczy w zakresie bhp.

Krystyna Zakrzewska-Szczepańska
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy, określonych w art. 23712 k.p., który wszedł w życie 2 czerwca 1996 r., jest powołanie komisji bezpieczeństwa i higieny pracy. Ta regulacja prawna stanowi wykonanie postanowień Konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy nr 155 dotyczącej bezpieczeństwa, zdrowia pracowników i środowiska pracy, w tym zwłaszcza zalecenia nr 164 do konwencji. W krajach Unii Europejskiej prawo przewiduje powoływanie komitetów bezpieczeństwa i higieny pracy u pracodawców zatrudniających powyżej 50 pracowników.
W myśl art. 23712 § 1 Kodeksu pracy każdy pracodawca niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, zatrudniający więcej niż 50 pracowników, jest zobowiązany powołać komisję bezpieczeństwa i higieny pracy jako swój organ doradczy i opiniodawczy.
Nie ma przeszkód, aby komisje bezpieczeństwa i higieny pracy były powoływane u pracodawców zatrudniających mniej niż 50 pracowników, ponieważ przepisy Kodeksu pracy określają wyłącznie normy minimalne, niezbędne do spełnienia przez pracodawcę.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00