comment
Artykuł
Data publikacji: 2001-11-22
Służba bezpieczeństwa i higieny pracy
Aby prawidłowo wypełnić obowiązki z zakresu bhp oraz służyć radą w tym zakresie, w zakładzie pracy powinna działać służba bhp.
Krystyna Zakrzewska-Szczepańska
Podstawę prawną działalności służby bhp stanowi art. 23711 Kodeksu pracy oraz rozporządzenie Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 109, poz. 704), gdzie została określona organizacja służby bezpieczeństwa i higieny pracy, jej podporządkowanie, szczegółowy zakres działania i uprawnienia, a także kwalifikacje wymagane od osób wykonujących zadania służby bhp.
Liczebność służby bhp
Artykuł 23711 § 1 k.p. określa, że pracodawca zatrudniający więcej niż 10 pracowników tworzy służbę bhp, pełniącą funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Ponieważ nie został nałożony ustawowy obowiązek zatrudniania służby bhp w zakładach pracy zatrudniających do 10 pracowników, obowiązki tej służby może wykonywać sam pracodawca. Dopuszczalne jest w takim przypadku powierzenie wykonywania zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy lub utworzenie służby bhp.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka