Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-11-22

Służba bezpieczeństwa i higieny pracy

Aby prawidłowo wypełnić obowiązki z zakresu bhp oraz służyć radą w tym zakresie, w zakładzie pracy powinna działać służba bhp.

Krystyna Zakrzewska-Szczepańska
Podstawę prawną działalności służby bhp stanowi art. 23711 Kodeksu pracy oraz rozporządzenie Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 109, poz. 704), gdzie została określona organizacja służby bezpieczeństwa i higieny pracy, jej podporządkowanie, szczegółowy zakres działania i uprawnienia, a także kwalifikacje wymagane od osób wykonujących zadania służby bhp.
Liczebność służby bhp
Artykuł 23711 § 1 k.p. określa, że pracodawca zatrudniający więcej niż 10 pracowników tworzy służbę bhp, pełniącą funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Ponieważ nie został nałożony ustawowy obowiązek zatrudniania służby bhp w zakładach pracy zatrudniających do 10 pracowników, obowiązki tej służby może wykonywać sam pracodawca. Dopuszczalne jest w takim przypadku powierzenie wykonywania zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy lub utworzenie służby bhp.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00