comment
Artykuł
Data publikacji: 2001-01-18
Zagraniczna podróż służbowa - cz. 1
Zagraniczna podróż służbowa
(cz. I)Paweł Łuszkiewicz
P
racodawca zobowiązany jest do wypłacenia zaliczki w określonej wysokości pracownikowi, który udaje się w celach służbowych za granicę. Wysokość zaliczki uzależniona jest od kraju docelowego podróży.Problematykę delegacji zagranicznych regulują wydane na podstawie art. 77
4 pkt 2 k.p. przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 3 lipca 1998 r. w sprawie zasad ustalania oraz wysokości należności przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz.U. Nr 89, poz. 568 ze zm.). Zgodnie z definicją zawartą w § 1 ust. 2 rozporządzenia podróżą służbową odbywaną poza granicami kraju jest wykonywanie zadania w terminie i w państwie określonym przez pracodawcę. Termin i cel zagranicznej podróży służbowej oraz zadania do wykonania określa pracodawca i samowolne wprowadzanie przez pracownika jakichkolwiek modyfikacji w tym zakresie może skutkować nieuznaniem takiego wyjazdu za podróż służbową, aPozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka