comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-04-06
Odpowiednie wyposażenie biura to obowiązek pracodawcy
O niezbędnym dla danego stanowiska pracy wyposażeniu przesądzają potrzeby związane z prowadzoną działalnością i wymogi wynikające z obowiązujących przepisów, w szczególności w zakresie bhp.
Każdy pracodawca ma obowiązek organizacji stanowiska pracy i zapewnienia pracownikom odpowiedniego wyposażenia, w tym wyposażenia biurowego. Planując wydatki z tym związane, należy poznać nie tylko aktualny poziom cen poszczególnych elementów wyposażenia, ale zastanowić się nad racjonalnością poszczególnych zakupów w zakresie dostosowania zakupów sprzętu do rzeczywistych potrzeb kupującego. Ostatnim elementem tego procesu jest odpowiednia ewidencja dokonanych zakupów z punktu widzenia prawa bilansowego i podatkowego.
Wyposażenie stanowisk pracy przy komputerach
Zakres obowiązków pracodawcy w zakresie przygotowania stanowisk pracy wyposażonych w komputery regulują przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka