Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-09-24

Obowiązki wobec PIP w przypadku przyjęcia zagranicznych pracowników

Delegacja pod kontrolą

Jeśli firma przyjmuje zagranicznych pracowników oddelegowanych lub gości u siebie specjalistów z zagranicy, powinna wiedzieć, że taka wizyta pociąga za sobą konkretne obowiązki informacyjne wobec Państwowej Inspekcji Pracy. Jakie są najistotniejsze kwestie związane z koniecznością złożenia oświadczenia przez zagraniczne podmioty, które delegują pracowników do pracy w Polsce?

Polska spółka, która czasowo gości u siebie zagranicznych pracowników (np. do polskich oddziałów są wysyłani specjaliści z centrali zagranicznej), powinna poinformować zagraniczną spółkę o jej obowiązkach wobec Państwowej Inspekcji Pracy (PIP). Pozwoli to uniknąć dotkliwych kar finansowych - za niezłożenie oświadczenia o delegowaniu przez zagraniczny podmiot najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez delegowanego pracownika grozi kara grzywny od tysiąca do 30 tys. zł.

Obowiązek złożenia do PIP oświadczenia o delegowaniu pracowników do Polski spoczywa na zagranicznym podmiocie, a nie na polskim oddziale czy polskiej spółce, jednak w praktyce to najczęściej polskie podmioty zajmują się wszelkimi kwestiami organizacyjnymi związanymi z przyjęciem zagranicznego pracownika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00