Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-02-22

Jaki podatek i składki ZUS należy zapłacić za bony dla pracowników?

W dobrym (bon) tonie

Pracodawca ma wiele okazji do wręczania pracownikowi prezentu. Formy, w jakich pracodawcy obdarowują swoich pracowników, bywają bardzo różne, jednak większość decyduje się na zakup bonów towarowych.

Anna Stykowska-Sikora

Autorka jest aplikantem adwokackim oraz redaktorem w „Serwisie Prawno-Pracowniczym”.

Kontakt:

anna.stykowska@infor.pl

Bon to dowód uprawniający do otrzymania w oznaczonym terminie pewnych towarów, sumy pieniędzy lub korzystania z usług. Najpowszechniejsze są bony papierowe, jednak na rynku pojawiły się również bony turystyczne oraz bony w postaci kart elektronicznych. Bony elektroniczne mają tę przewagę nad tradycyjnymi bonami papierowymi, że płacąc bonami papierowymi, nie otrzymuje się reszty, trzeba wykorzystać całą sumę od razu, natomiast w przypadku bonów elektronicznych kupuje się towar za określoną sumę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00