Artykuł
aktualności
WSA przesądzają: miasta mogą dotować zakup rowerów elektrycznych
Wojewódzkie sądy administracyjne, inaczej niż RIO, idą w sukurs samorządom i uchylają zaskarżone rozstrzygnięcia w sprawie udzielania dopłat dla mieszkańców na zakup jednośladów. JST mogą odetchnąć i legalnie rozdysponować pieniądze wśród chętnych
Kilka miesięcy temu opisywaliśmy, że miasta mają problem z udzielaniem dotacji na rowery elektryczne, gdyż poszczególne regionalne izby obrachunkowe zaczęły blokować tego typu inicjatywy (m.in. w maju RIO w Bydgoszczy stwierdziła nieważność uchwał rady we Włocławku, w lipcu zaś uchwałę radnych stolicy Podlasia unieważniła RIO w Białymstoku). Seria niekorzystnych dla samorządów rozstrzygnięć izb nadzorczych sprawiła, że wiele miast zniechęciło się i odstąpiło od planów wprowadzenia tego typu wsparcia dla mieszkańców.
Teraz sytuacja zmieniła się diametralnie. Najpierw światełkiem w tunelu było dla samorządów stanowisko Krajowej Rady RIO, która przeanalizowała problem i wskazała ‒ inaczej niż izby regionalne ‒ że taka uchwała może być legalna. Teraz zaś w sukurs innowacyjnym samorządowcom idą wojewódzkie sądy administracyjne, które uchylają kolejne niekorzystne dla miast rozstrzygnięcia nadzorcze. Przykładem jest wyrok WSA w Bydgoszczy z 14 listopada 2023 r. (sygn. akt I SA/Bd 529/23) przyznający rację Radzie Miasta Włocławka, która wniosła skargę na uchwałę Kolegium RIO w Bydgoszczy. Wcześniej w październiku 2023 r. WSA w Białymstoku (sygn. akt I SA/Bk 329/23) zrobił to samo w stosunku do uchwały białostockich radnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right