opinia
O kulturze antymobbingowej w służbie cywilnej…
Pracodawcy mają ustawowy obowiązek, wynikający z art. 943 par. 1 kodeksu pracy, przeciwdziałać mobbingowi. Aby sprostać temu zadaniu, dyrektorzy generalni urzędów wojewódzkich na ogół dbają, aby w urzędach odbywały się szkolenia tematyczne, powołują doradców etycznych, sankcjonują, poprzez wydawanie zarządzeń, wewnętrzną politykę przeciwdziałania mobbingowi. Pracownik, który uznał, że został poddany mobbingowi, może złożyć skargę, aby rozpatrzyła ją komisja antymobbingowa.
Ponadto dyrektorzy urzędów wojewódzkich dysponują różnymi narzędziami zarządzania, które mają motywować pracowników do właściwych postaw. Najważniejsze wśród nich to nagrody uznaniowe i oceny okresowe. Wszystko to ma służyć kształtowaniu kultury organizacji, jaką jest każdy urząd, w tym kultury antymobbingowej.