Artykuł
zatrudnienie
Kierowcy Ubera i kurierzy Glovo o (mały) krok bliżej etatów
Parlament Europejski zaostrzył stanowisko i chce, by kurierzy i kierowcy pracujący na rzecz międzynarodowych gigantów cyfrowych mieli umowy o pracę. W Polsce może to dotyczyć kilkuset tysięcy osób, często cudzoziemców
Podczas niedawnego głosowania w Parlamencie Europejskim nad dyrektywą w sprawie poprawy warunków pracy za pośrednictwem platform internetowych (dalej: dyrektywa o pracy platformowej) większość europarlamentarzystów opowiedziała się za wprowadzeniem jednoznacznego domniemania, że kurierzy, kierowcy i dostawcy jedzenia pracujący na rzecz internetowych gigantów, takich jak Uber, Bolt i Glovo, powinni być traktowani jak pracownicy. W tym celu wykreślono z projektu dyrektywy zapis o pięciu warunkach, które komplikowały przenoszenie zatrudnionych w platformach na etaty. Oznacza to, że po wejściu w życie dyrektywy każdy kurier i
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right