Artykuł
AML i sygnaliści: jedna wspólna procedura czy dwie odrębne?
TEMAT: Regulamin zgłoszeń wewnętrznych a AML
PROBLEM: Ile dokumentów musi mieć biuro rachunkowe
W tej chwili biura rachunkowe posiadają procedury anonimowego zgłaszania naruszeń prawa w obszarze AML, a obowiązki z tym związane wynikają z ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 971; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 815; dalej: ustawa o AML). Ale niedługo niezależnie od liczby zatrudnianych pracowników (ze względu na status instytucji obowiązanych) będą musiały wdrożyć je także w związku z systemem ochrony sygnalistów (do 17 grudnia powinniśmy wdrożyć dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa UE do prawa krajowego, a obecnie trwają prace nad projektem polskiej ustawy ). W związku z tym pojawiają się pytania: czy i jak można te dwie procedury połączyć? A może każda z nich musi być oddzielna? ©℗
opinia eksperta
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right