Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-12-04

Korekta składek ZUS wynikłych z błędu pracownika

Zdarza się, że pracownik przez pomyłkę wskazał zawyżoną wartość osiągniętego w poprzedniej firmie przychodu, co spowodowało niedopłatę w składkach. Kto w takiej sytuacji odpowiada finansowo za uregulowanie zadłużenia i jak skorygować taki błąd?

Pracownik jest zobowiązany do spłaty całości zadłużenia względem ZUS wraz z należnymi odsetkami, ponieważ do niedopłaty składek emerytalnych i rentowych doszło z jego winy. Należność powinien wyegzekwować pracodawca od zatrudnionego we własnym zakresie. ZUS zasadniczo ściąga zadłużenie od płatnika składek, a nie od ubezpieczonego. Po złożeniu kompletu dokumentów korygujących na koncie płatnika powstanie z tego tytułu niedopłata, którą będą Państwo musieli uregulować.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00