comment
Porada
Data publikacji: 2012-12-04
Korekta składek ZUS wynikłych z błędu pracownika
Zdarza się, że pracownik przez pomyłkę wskazał zawyżoną wartość osiągniętego w poprzedniej firmie przychodu, co spowodowało niedopłatę w składkach. Kto w takiej sytuacji odpowiada finansowo za uregulowanie zadłużenia i jak skorygować taki błąd?
Pracownik jest zobowiązany do spłaty całości zadłużenia względem ZUS wraz z należnymi odsetkami, ponieważ do niedopłaty składek emerytalnych i rentowych doszło z jego winy. Należność powinien wyegzekwować pracodawca od zatrudnionego we własnym zakresie. ZUS zasadniczo ściąga zadłużenie od płatnika składek, a nie od ubezpieczonego. Po złożeniu kompletu dokumentów korygujących na koncie płatnika powstanie z tego tytułu niedopłata, którą będą Państwo musieli uregulować.
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka