Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-07-28

Obowiązek wydania świadectwa pracy

W związku z rozwiązaniem bądź wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca powinien wydać pracownikowi świadectwo pracy. W dokumencie tym zamieszczane są informacje dotyczące okresu zatrudnienia.

dr Ewa Wronikowska

Pracodawca ma obowiązek wydać pracownikowi świadectwo pracy niezwłocznie w momencie ustania stosunku pracy (jego rozwiązania lub wygaśnięcia). Szczegółowe przepisy w tym zakresie zawiera kodeks pracy oraz rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. Nr 60, poz. 282 z późn.zm. - zwane dalej rozporządzeniem).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00