comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-11-14
Skutki podatkowe organizacji konkursów
Czym są konkursy? Jakie skutki podatkowe powoduje organizowanie konkursów dla osób prowadzących działalność gospodarczą, bądź dla pracowników organizatora?
Dominika Dragan-Berestecka
doradca podatkowy
Przepisy podatkowe posługują się pojęciem konkursu, nie zawierając jednak jego definicji. W takiej sytuacji należy posłużyć się definicją słownikową tego pojęcia. Przykładowo, zgodnie z definicją zawartą w Słowniku języka polskiego (PWN, Warszawa 1989) konkurs to: „impreza, przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnianych nagrodami”.
Jak widać, aby organizowana promocja zakwalifikowana została do kategorii konkursu, powinna ona obejmować przede wszystkim element . Konkurs może dotyczyć różnorodnych kategorii (np. konkurs na najlepsze hasło reklamowe określonego produktu organizatora imprezy, najlepszą fotografię lub quiz z zakresu wiedzy o danym produkcie albo o jego producencie). Nie będą natomiast konkursem promocje, kiedy to nagrody przyznaje się w zasadzie wszystkim ich uczestnikom.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka