Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-11-14

Skutki podatkowe organizacji konkursów

Czym są konkursy? Jakie skutki podatkowe powoduje organizowanie konkursów dla osób prowadzących działalność gospodarczą, bądź dla pracowników organizatora?

Dominika Dragan-Berestecka
doradca podatkowy
Przepisy podatkowe posługują się pojęciem konkursu, nie zawierając jednak jego definicji. W takiej sytuacji należy posłużyć się definicją słownikową tego pojęcia. Przykładowo, zgodnie z definicją zawartą w Słowniku języka polskiego (PWN, Warszawa 1989) konkurs to: „impreza, przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnianych nagrodami”.
Jak widać, aby organizowana promocja zakwalifikowana została do kategorii konkursu, powinna ona obejmować przede wszystkim element . Konkurs może dotyczyć różnorodnych kategorii (np. konkurs na najlepsze hasło reklamowe określonego produktu organizatora imprezy, najlepszą fotografię lub quiz z zakresu wiedzy o danym produkcie albo o jego producencie). Nie będą natomiast konkursem promocje, kiedy to nagrody przyznaje się w zasadzie wszystkim ich uczestnikom.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00