System służący ochronie danych i ich zbiorów jako jeden z elementów polityki rachunkowości
Polityka rachunkowości to dokument, który funkcjonuje w każdej jednostce. Jest elementem rachunkowości wymaganym przez przepisy ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej: uor). W „Rachunkowości Budżetowej” nr 3/2024 rozpoczęliśmy cykl dotyczący polityki rachunkowości i opisaliśmy podstawowe zasady rachunkowości, następnie omówiliśmy temat dokumentacji, jaką należy stworzyć, aby wprowadzić w swojej jednostce politykę rachunkowości, metody wyceny aktywów i pasywów i zasady ustalania wyniku finansowego oraz zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych. W „Rachunkowości Budżetowej” nr 9/2024 opisaliśmy zakładowy plan kont, który jest niezbędnym elementem polityki rachunkowości. W bieżącym numerze skupimy się na systemach służących ochronie danych.
Dokumentacja zawierająca opis systemu służącego ochronie danych i ich zbiorów, w tym dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonanych w nich zapisów jest jednym z elementów wchodzących w skład polityki rachunkowości.