comment
Porada
Data publikacji: 2003-07-07
Środki higieny dla pracownika
Czy pracownicy administracyjno-biurowi powinni mieć zapewnione urządzenia higieniczno-sanitarne? Jakie środki higieny osobistej mogą przysługiwać takim pracownikom?
Dariusz D. z Kołobrzegu
Artykuł 233 kodeksu pracy nakłada na wszystkich pracodawców obowiązek zapewnienia pracownikom odpowiednich urządzeń higieniczno-sanitarnych. Wymagania dla pomieszczeń i urządzeń higieniczno-sanitarnych zostały szczegółowo określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 129, poz. 844 z późn.zm.). Ogólne wymagania dla pomieszczeń higieniczno-sanitarnych (mające zastosowanie do budynków mieszkalnych, budynków użyteczności publicznej oraz budynków zakładów pracy) określone zostały również w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 75, poz. 690). Szczegółowe wymagania dotyczące pomieszczeń higieniczno-sanitarnych zostały określone w załączniku do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy i są to wymagania minimalne.
Pozostało 45% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka