Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 17 października 2024 r., sygn. II OSK 1955/24
Dnia 17 października 2024 r. Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski (spr.) po rozpoznaniu w dniu 17 października 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej P. sp. z o.o. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 23 maja 2024 r., sygn. akt II SA/Ke 165/24 w sprawie ze sprzeciwu P. sp. z o.o. w W. od decyzji Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach z dnia 19 lipca 2023 r. znak: WOA.7721.37.2023 w przedmiocie umorzenia postępowania administracyjnego oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 23 maja 2024 r., sygn. akt II SA/Ke 165/24, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach oddalił sprzeciw P. sp. z o.o. z siedzibą w W. od decyzji Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, zwanego dalej "WINB", w Kielcach z dnia 19 lipca 2023 r., znak: WOA.7721.37.2023, którą na podstawie art. 138 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775), zwanej dalej "K.p.a.", uchylono decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, zwanego dalej "PINB", w Skarżysku-Kamiennej z dnia 3 kwietnia 2023 r., znak: NB.5160.1.13.2022 (o umorzeniu postępowania administracyjnego w przedmiocie rozbudowy stacji bazowej telefonii komórkowej P. sp. z o.o. z siedzibą w W. przez montaż dodatkowych anten, położonej przy ul. [...] na działce nr ewid. [...] w S.) i przekazano sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi I instancji. Organ odwoławczy, mając na uwadze stanowisko NSA wyrażone w sprawie II OSK 2295/15, stwierdził, że zainstalowanie na istniejącym obiekcie budowlanym (na wieży stalowej typu BOT-E1/54 stacji bazowej telefonii) dodatkowych nowych 9 anten sektorowych, w wyniku których doszło do zmiany parametrów użytkowych istniejącego obiektu budowlanego, zmiany sumarycznej mocy pojedynczych anten zamontowanych na obiekcie anten, jak też zmiany emitowanego przez stację bazową pola elektromagnetycznego, wymagało uzyskania pozwolenia na budowę, ponieważ stanowi rozbudowę istniejącej stacji bazowej, a nie przebudowę, jak to zakwalifikował PINB w zaskarżonej decyzji, co w konsekwencji winno skutkować wdrożeniem trybu postępowania na podstawie art. 48 Prawa budowlanego, zwanego dalej "P.b.", a nie – jak uczynił to organ I instancji – art. 50-51 tej ustawy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right