Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 13 czerwca 2024 r., sygn. III SA/Wr 360/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Kamila Paszowska – Wojnar (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Sędzia WSA Magdalena Jankowska - Szostak, Barbara Ciołek, Protokolant Z-ca Kierownika Sekretariatu Wydziału III Monika Tarasiewicz, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 13 czerwca 2024 r. sprawy ze skargi D.R. na akt Wójta Gminy C. z dnia 11 sierpnia 2023 r., nr BGP.7221.1.2023 w przedmiocie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu - pn. ,,dz. nr 135 m. T. - droga wewnętrzna" I. stwierdza nieważność zaskarżonego aktu; II. zasądza od Gminy C. na rzecz strony skarżącej kwotę 797 (siedemset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Wójt Gminy Ciepłowody (dalej jako: Wójt) zaskarżonym aktem z dnia 11 sierpnia 2023 r., zatwierdził projekt stałej organizacji ruchu pod nazwą "dz. Nr 135 m. Targowica – droga wewnętrzna", m.in. umieszczając na tej drodze znak B-18, "zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 3,5 t."

Na powyższy akt skargę wniósł D. R. (dalej: skarżący, strona) zarzucając:

- naruszenie przepisów postępowania mające istotny wpływ na wynik sprawy – w postaci § 8 ust. 2 w zw. z § 2 ust. 1 pkt 1 lit. c – g rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 784, dalej jako: rozporządzenie w sprawie warunków zarządzania ruchem na drogach) poprzez mechaniczne i arbitralne zatwierdzenie projektu organizacji ruchu przy drodze wewnętrznej nr 135 w Targowicy, bez merytorycznej analizy przedstawionego do zatwierdzenia projektu, z pominięciem wyważenia uzasadnionego interesu społeczności lokalnej, w tym uzasadnionego interesu skarżącego z interesem społecznym, skutkujące ograniczeniem skarżącemu dostępu do miejsca wykonywania przez niego działalności gospodarczej, jak i uniemożliwienia działalności gospodarczej;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00