Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.228.2024.2.RM

Korekta faktury dokumentującej sprzedaż nowego środka transportu oraz zwrotu zapłaconego podatku VAT.

Interpretacja indywidualna

- stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku wspólnego o wydanie interpretacji indywidualnej

2 maja 2024 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny z 22 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy korekty faktury dokumentującej sprzedaż nowego środka transportu oraz zwrotu zapłaconego podatku VAT. Uzupełnili go Państwo 10 maja 2024 r. (wpływ ePUAP 10 maja 2024 r.) oraz - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 17 czerwca 2024 r. (wpływ ePUAP 17 czerwca 2024 r.). Treść wniosku wspólnego jest następująca:

Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem

1)Zainteresowany będący stroną postępowania:

  • M.L.

(…)

Austria

2)Zainteresowany niebędący stroną postępowania:

  •  A. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. (…) NIP (…)

Opis stanu faktycznego

Zainteresowany będący stroną postępowania M.L zwany dalej Klientem jest rezydentem podatkowym Austrii od (…) 2021 r. Nie prowadzi działalności gospodarczej, nie jest podatnikiem VAT.

Zainteresowanym niebędącym stroną postępowania jest A. zwany dalej Spółką.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki z o.o., która jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż hurtowa i detaliczna oraz naprawa pojazdów samochodowych marki (...) oraz samochodów używanych.

W dniu (…) 2023 Spółka zawarła umowę kupna-sprzedaży fabrycznie nowego samochodu osobowego marki (...) o numerze VIN (…).

Ze względu na zamiar korzystania z samochodu w miejscu zamieszkania, Klient w umowie wskazał swój austriacki adres. Zamiar wywiezienia samochodu poza terytorium kraju, do Austrii potwierdza również fakt, iż jeszcze przed odbiorem samochodu Klient uzyskał w Austrii kartę pojazdu, która jest konieczna do zarejestrowania samochodu w Austrii. Ze względu na konieczność rejestracji w Polsce Klient zgodnie z sugestią ubezpieczyciela poprosił o fakturę ze stawką 23%. W konsekwencji, sprzedaż samochodu została udokumentowana fakturą z dnia (…), w której wskazano, iż transakcja ta podlega opodatkowaniu wg stawki VAT w wysokości 23%, znajdującej zastosowanie do krajowej dostawy towarów. Samochód został wydany Klientowi (…).

Następnie w dniu (…) 2023 r. samochód został wywieziony przez Klienta "na własnych kołach" (tj. bez użycia innego środku transportu) do Austrii i został tam ze względu na okres świąteczny zarejestrowany w dniu (...) 2024 r.

Klient przekazał kopię dowodu zarejestrowania samochodu w Austrii w dniu (...) 2024 r.,, potwierdzenie zawarcia w Austrii umowy w zakresie ubezpieczenia OC dla samochodu oraz dokumenty, z których wynika, iż z tytułu dokonania WNT zapłacił należny podatek w Austrii. Klient przekazał Spółce również oświadczenie potwierdzające, iż samochód został wywieziony do Austrii i tam jest wykorzystywany do dnia dzisiejszego.

W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan następująco:

1)Czy w momencie zakupu, samochód zakupiony przez Pana od spółki A. stanowił nowy środek transportu, w rozumieniu art. 2 pkt 10 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej „ustawą”?

Tak, samochód stanowił nowy środek transportu w rozumieniu art. 2 pkt 10 ustawy VAT.

2)Czy kupując samochód, złożył Pan sprzedawcy oświadczenie o wywozie zakupionego samochodu poza terytorium Polski w terminie 14 dni od dnia dostawy?

Tak, takie oświadczenie składane było ustnie w momencie zakupu, a następnie zostało potwierdzone na piśmie i przesłane do Spółki w dniu (…).

3)Czy w związku ze sprzedażą samochodu dokonaną przez spółkę (…) na Pana rzecz, został wystawiony dokument wywozu, o którym mowa w art. 42 ust. 5 ustawy?

Nie.

4)Czy z dokumentów przekazanych przez Pana spółce A. wynika fakt wywozu samochodu poza terytorium Polski oraz data dokonania tego wywozu?

Tak, z przesłanego oświadczenia wynika fakt wywozu oraz jego data.

5)Jakie dane zawiera faktura wystawiona na Pana rzecz przez spółkę A. m.in. jaki adres nabywcy wskazuje (polski czy austriacki), czy zawiera dane dotyczące nazwy i ilości towaru umożliwiającego jego identyfikację?

Pierwotna faktura zawierała adres austriacki, zgodny z adresem wskazanym w umowie sprzedaży kupna a faktura została wystawiona przez Spółkę ze stawką VAT 0%, ale dla celów ubezpieczenia samochodu poprosił Pan o korektę pierwotnie wystawionej faktury i wystawienie ponownie, ale już ze stawką 23% i zawierała adres polski. Obie faktury zawierają nazwę i ilość towaru umożliwiającego jego identyfikację.

Pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku

Czy w ramach opisanego stanu faktycznego, Klient może żądać wystawienia przez Spółkę korekty faktury dokumentującej transakcję sprzedaży Samochodu na rzecz Klienta poprzez wskazanie, iż transakcja ta stanowi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną stawką VAT w wysokości 0% i tym samym Klient w ten sposób odzyska zapłacony w Polsce VAT w stawce 23%?

Stanowisko Zainteresowanych w sprawie sformułowane w uzupełnieniu wniosku

Zdaniem Zainteresowanych, Zainteresowany ma prawo zażądać od Spółki korekty faktury ze stawką 0%, gdyż doszło do zakupu wewnątrzwspólnotowego, a Klient zapłacił podatek VAT w Austrii i nie jest zobowiązany do zapłaty w Polsce.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu tym podatkiem podlegają:

1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2)eksport towarów;

3)import towarów na terytorium kraju;

4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Z powyższego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają określone czynności, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia (określanym na podstawie przepisów ustawy) jest terytorium kraju, przez które - stosownie do definicji zawartej w art. 2 pkt 1 ustawy - rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (z zastrzeżeniem art. 2a).

Na podstawie art. 2 pkt 3 ustawy, przez terytorium Unii Europejskiej rozumie się terytoria państw członkowskich Unii Europejskiej (...).

Na mocy przepisu art. 2 pkt 22 ustawy, przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

W myśl art. 13 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

Stosownie do treści art. 13 ust. 2 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

1)podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

2)osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

3)podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;

4)podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

W myśl art. 13 ust. 6 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, z zastrzeżeniem ust. 7.

Jak stanowi art. 2 pkt 10 lit. a ustawy, ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o nowych środkach transportu - rozumie się przez to przeznaczone do transportu osób lub towarów pojazdy lądowe napędzane silnikiem o pojemności skokowej większej niż 48 centymetrów sześciennych lub o mocy większej niż 7,2 kilowata, jeżeli przejechały nie więcej niż 6000 kilometrów lub od momentu dopuszczenia ich do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy; za moment dopuszczenia do użytku pojazdu lądowego uznaje się dzień, w którym został on pierwszy raz zarejestrowany w celu dopuszczenia do ruchu drogowego lub w którym po raz pierwszy podlegał on obowiązkowi rejestracji w celu dopuszczenia do ruchu drogowego w zależności od tego, która z tych dat jest wcześniejsza; jeżeli nie można ustalić dnia pierwszej rejestracji pojazdu lądowego lub dnia, w którym podlegał on pierwszej rejestracji, za moment dopuszczenia do użytku tego pojazdu uznaje się dzień, w którym został on wydany przez producenta pierwszemu nabywcy, lub dzień, w którym został po raz pierwszy użyty dla celów demonstracyjnych przez producenta.

Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, że sprzedaż nowego środka transportu - wywiezionego z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju - stanowi opodatkowaną podatkiem od towarów i usług wewnątrzwspólnotową dostawę towaru.

Jak stanowi art. 41 ust. 3 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

W myśl art. 42 ust. 1 ustawy, wewnątrzwspólnotową dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

1)podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, który nabywca podał podatnikowi;

2)podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju;

3)podatnik składając deklarację podatkową, w której wykazuje tę dostawę towarów, jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE.

Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy, warunki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uznaje się za spełnione również wówczas, gdy nie są spełnione wymagania w zakresie:

1)nabywcy - w przypadkach, o których mowa w art. 13 ust. 2 pkt 3 i 4;

2)dokonującego dostawy - w przypadku, o którym mowa w art. 16.

W myśl art. 42 ust. 3 ustawy, dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 2 są następujące dokumenty, jeżeli łącznie potwierdzają dostarczenie towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju:

1)dokumenty przewozowe otrzymane od przewoźnika (spedytora) odpowiedzialnego za wywóz towarów z terytorium kraju, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju - w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi (spedytorowi),

2)(uchylony),

3)specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku

4)(uchylony) - z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

Według art. 42 ust. 5 ustawy, w przypadku wywozu przez nabywcę nowych środków transportu bez użycia innego środka transportu (przewozowego) podatnik oprócz dokumentu, o którym mowa w ust. 3 pkt 3, powinien posiadać dokument zawierający dane umożliwiające prawidłową identyfikację podatnika dokonującego dostaw i nabywcy oraz nowego środka transportu, w szczególności:

1)dane dotyczące podatnika i nabywcy,

2)dane pozwalające jednoznacznie zidentyfikować przedmiot dostawy jako nowy środek transportu,

3)datę dostawy,

4)podpisy podatnika i nabywcy,

5)oświadczenie nabywcy o wywozie nowego środka transportu poza terytorium kraju w terminie 14 dni od dnia dostawy,

6)pouczenie nabywcy o skutkach niewywiązania się z obowiązku, o którym mowa w pkt 5

- zwany dalej "dokumentem wywozu".

W myśl art. 42 ust. 6 ustawy, dokument wywozu podatnik wystawia w każdym przypadku, w którym ma zastosowanie art. 106g ust. 4.

Zgodnie z art. 106g ust. 4 ustawy, w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu na rzecz nabywcy, o którym mowa w art. 13 ust. 2 pkt 4, podatnik, w terminie 14 dni od dnia dokonania dostawy, przesyła kopię wystawionej faktury lub dane w niej zawarte do wyznaczonej jednostki, o której mowa w art. 97 ust. 17.

Wzór dokumentu wywozu VAT-22 określony został w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzoru dokumentu potwierdzającego wywóz przez nabywcę nowego środka transportu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na terytorium innego państwa członkowskiego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1022).

Na podstawie art. 42 ust. 8 ustawy, w przypadku przekroczenia terminu, o którym mowa w ust. 5 pkt 5, nabywca nowego środka transportu jest obowiązany pierwszego dnia po upływie tego terminu do zapłaty podatku od dokonanej na jego rzecz dostawy tego środka transportu.

Stosownie do treści art. 42 ust. 9 ustawy, kwotę podatku zapłaconego zgodnie z ust. 8, zwraca się na wniosek nabywcy nowego środka transportu, w przypadku gdy nowy środek transportu zostanie wywieziony na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju i tam zostanie zarejestrowany, jeżeli podlega obowiązkowi rejestracji, przy czym nabywca ma obowiązek udowodnić na podstawie posiadanych dokumentów wywóz tego środka transportu i jego zarejestrowanie. Podatek zwraca urząd skarbowy, który pobrał ten podatek.

Analiza powyższych przepisów prowadzi do wniosku, że wywóz z terytorium kraju nowego środka transportu w wyniku dostawy wewnątrzwspólnotowej może podlegać opodatkowaniu stawką 0%, pod warunkiem m.in. udokumentowania tego faktu poprzez wystawiony „dokument wywozu”, zawierający oświadczenie nabywcy, że dokona on wywozu nowego środka transportu poza terytorium kraju w terminie 14 dni od dnia dokonania dostawy (sprzedaży ww. środka na jego rzecz). Niewypełnienie tego warunku (brak wywozu w ww. terminie 14 dni od dnia dokonania dostawy) powoduje obowiązek zapłaty przez nabywcę nowego środka transportu podatku od towarów i usług od tej transakcji według podstawowej stawki. Zatem tylko w takim przypadku przysługuje nabywcy zwrot zapłaconego przez niego podatku (na podstawie zasad wynikających z ww. przepisu art. 42 ust. 9 ustawy).

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury przez podatnika, nie później jednak niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano tej dostawy, z zastrzeżeniem ust. 4.

Według art. 29a ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.

Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji.

Na mocy art. 106j ust. 2a ustawy, faktura korygująca może zawierać:

1)wyrazy „FAKTURA KORYGUJĄCA” albo „KOREKTA”;

2)przyczynę korekty.

Celem faktury jest przede wszystkim udokumentowanie rzeczywistego przebiegu zdarzeń gospodarczych. Jeżeli po wystawieniu faktury wystąpią zdarzenia mające wpływ na treść wystawionej faktury lub okaże się, że wystawiona faktura zawiera błędy, podatnik wystawia w takim przypadku fakturę korygującą. Fakturę korygującą wystawia się m.in. w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury. Zatem, co do zasady, korygowanie treści pierwotnie wystawionej faktury powinno nastąpić przez wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej. Faktura korygująca wystawiana jest w celu podania właściwych, prawidłowych i zgodnych z rzeczywistością kwot i innych danych, decydujących o rzetelności wystawionego dokumentu. Tym samym, istotą faktur korygujących jest korekta faktur pierwotnych, tak aby dokumentowały rzeczywisty przebieg zdarzeń gospodarczych. Faktury korygujące wystawia się w celu udokumentowania ostatecznej wielkości sprzedaży w danym okresie rozliczeniowym.

Zdaniem zainteresowanych, przedmiotem dostawy dokonanej przez Spółkę (będącą podatnikiem) był samochód osobowy stanowiący nowy środek transportu, w rozumieniu art. 2 pkt 10 lit. a ustawy, na rzecz osoby fizycznej, nieprowadzącej działalności gospodarczej zamieszkałej w Austrii. Wobec tego stanowiła wewnątrzwspólnotową dostawę.

Zdaniem Zainteresowanych mając na uwadze kwestie neutralności podatku, aby transakcja dostawy samochodu nie była opodatkowana dwukrotnie jako dostawa krajowa z wykazanym podatkiem należnym, oraz podatkiem zapłaconym przez nabywcę jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, Spółka będzie uprawniona do wystawienia faktury korygującej. Fakturę korygującą wystawia się gdy stwierdzono pomyłkę w jakiejkolwiek pozycji faktury, a jak ustalono opisana transakcja stanowiła wewnątrzwspólnotową dostawę towarów a nie dostawę krajową. Dlatego też Spółce przysługuje prawo do skorygowania faktury dokumentującej transakcję sprzedaży samochodu na rzecz Klienta poprzez wskazanie, iż transakcja ta stanowi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną stawką w wysokości 0% VAT. Stanowisko takie potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji w indywidualnej z dnia 12 kwietnia 2023 r. sygn. 0114-KDIP1-2.4012.28.2023.2.RD oraz z 25 kwietnia 2022 r. sygn. 0114-KDIP1-2.4012.127.2022.1.RD.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2)eksport towarów;

3)import towarów na terytorium kraju;

4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Z powołanego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają wymienione czynności, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia jest terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 1 i 3 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o terytorium kraju - rozumie się przez to terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.

Przez terytorium Unii Europejskiej rozumie się terytoria państw członkowskich Unii Europejskiej (...).

Według art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Na mocy art. 2 pkt 22 ustawy:

Przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

W myśl art. 13 ust. 1 ustawy:

Przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

Stosownie do art. 13 ust. 2 ustawy:

Przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

1.podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

2.osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

3.podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;

4.podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

W myśl art. 13 ust. 6 ustawy:

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, z zastrzeżeniem ust. 7.

Jak stanowi art. 2 pkt 10 lit. a ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o nowych środkach transportu - rozumie się przez to przeznaczone do transportu osób lub towarów pojazdy lądowe napędzane silnikiem o pojemności skokowej większej niż 48 centymetrów sześciennych lub o mocy większej niż 7,2 kilowata, jeżeli przejechały nie więcej niż 6000 kilometrów lub od momentu dopuszczenia ich do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy; za moment dopuszczenia do użytku pojazdu lądowego uznaje się dzień, w którym został on pierwszy raz zarejestrowany w celu dopuszczenia do ruchu drogowego lub w którym po raz pierwszy podlegał on obowiązkowi rejestracji w celu dopuszczenia do ruchu drogowego w zależności od tego, która z tych dat jest wcześniejsza; jeżeli nie można ustalić dnia pierwszej rejestracji pojazdu lądowego lub dnia, w którym podlegał on pierwszej rejestracji, za moment dopuszczenia do użytku tego pojazdu uznaje się dzień, w którym został on wydany przez producenta pierwszemu nabywcy, lub dzień, w którym został po raz pierwszy użyty dla celów demonstracyjnych przez producenta.

Z powołanych przepisów wynika, że w przypadku nowych środków transportu, po stronie sprzedającego zawsze występuje wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5 ustawy, nawet wówczas gdy nabywcą jest osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, a zakupiony nowy środek transportu służy do celów prywatnych.

W takim przypadku, w kraju członkowskim, do którego nowy środek transportu jest przewożony nabywca zobowiązany jest do rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, tj. odprowadzenia podatku należnego z tytułu tego nabycia. Ponieważ nabywca musi zapłacić podatek VAT należny od nabycia nowego środka transportu w innym kraju członkowskim niż kraj dostawy (Polska), nie mając możliwości odliczenia takiego podatku, to polski dostawca ma prawo do zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0%, zgodnie z przepisami ustawy o VAT, po spełnieniu zawartych w tych przepisach warunków.

Jak stanowi art. 41 ust. 3 ustawy:

W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

W myśl art. 42 ust. 1 ustawy:

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

1)podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, który nabywca podał podatnikowi;

2)podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju;

3)podatnik składając deklarację podatkową, w której wykazuje tę dostawę towarów, jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE.

Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy:

Warunki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uznaje się za spełnione również wówczas, gdy nie są spełnione wymagania w zakresie:

1)nabywcy - w przypadkach, o których mowa w art. 13 ust. 2 pkt 3 i 4;

2)dokonującego dostawy - w przypadku, o którym mowa w art. 16.

W myśl art. 42 ust. 3 ustawy:

Dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 2 są następujące dokumenty, jeżeli łącznie potwierdzają dostarczenie towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju:

1.dokumenty przewozowe otrzymane od przewoźnika (spedytora) odpowiedzialnego za wywóz towarów z terytorium kraju, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju - w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi (spedytorowi),

2.(uchylony),

3.specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku

4. (uchylony)

- z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

Według art. 42 ust. 5 ustawy:

W przypadku wywozu przez nabywcę nowych środków transportu bez użycia innego środka transportu (przewozowego) podatnik oprócz dokumentu, o którym mowa w ust. 3 pkt 3, powinien posiadać dokument zawierający dane umożliwiające prawidłową identyfikację podatnika dokonującego dostaw i nabywcy oraz nowego środka transportu, w szczególności:

1.dane dotyczące podatnika i nabywcy,

2.dane pozwalające jednoznacznie zidentyfikować przedmiot dostawy jako nowy środek transportu,

3.datę dostawy,

4.podpisy podatnika i nabywcy,

5.oświadczenie nabywcy o wywozie nowego środka transportu poza terytorium kraju w terminie 14 dni od dnia dostawy,

6.pouczenie nabywcy o skutkach niewywiązania się z obowiązku, o którym mowa w pkt 5

- zwany dalej „dokumentem wywozu”.

W myśl art. 42 ust. 6 ustawy:

Dokument wywozu podatnik wystawia w każdym przypadku, w którym ma zastosowanie art. 106g ust. 4.

Na podstawie art. 42 ust. 8 ustawy:

W przypadku przekroczenia terminu, o którym mowa w ust. 5 pkt 5, nabywca nowego środka transportu jest obowiązany pierwszego dnia po upływie tego terminu do zapłaty podatku od dokonanej na jego rzecz dostawy tego środka transportu.

Stosownie do art. 42 ust. 9 ustawy:

Kwotę podatku zapłaconego zgodnie z ust. 8 zwraca się na wniosek nabywcy nowego środka transportu, w przypadku gdy nowy środek transportu zostanie wywieziony na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju i tam zostanie zarejestrowany, jeżeli podlega obowiązkowi rejestracji, przy czym nabywca ma obowiązek udowodnić na podstawie posiadanych dokumentów wywóz tego środka transportu i jego zarejestrowanie. Podatek zwraca urząd skarbowy, który pobrał ten podatek.

Na mocy art. 42 ust. 16 ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór dokumentu, o którym mowa w ust. 5, uwzględniając:

1)konieczność odpowiedniego dokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów i identyfikacji czynności dokonanych przez grupy podatników;

2)potrzebę zapewnienia kontroli prawidłowości rozliczania podatku;

3)potrzebę zapewnienia prawidłowej wymiany informacji dotyczących nowych środków transportu zgodnie z odrębnymi przepisami.

Stosownie do powyższej delegacji, Minister Finansów wydał 30 maja 2019 r. rozporządzenie w sprawie wzoru dokumentu potwierdzającego wywóz przez nabywcę nowego środka transportu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na terytorium innego państwa członkowskiego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1022) i określił wzór tego dokumentu, który stanowi załącznik do rozporządzenia. Dokument ten oznaczony jest jako VAT-22 i zawiera wszystkie pozycje wymienione w art. 42 ust. 5 ustawy, w tym oświadczenie nabywcy.

Z powołanych przepisów prawa wynika, że wewnątrzwspólnotowa dostawa nowego środka transportu podlega opodatkowaniu z zastosowaniem preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 0%, m.in. pod warunkiem, że nabywca złoży oświadczenie, że dokona wywozu nowego środka transportu z terytorium Polski w terminie 14 dni od dnia dokonania dostawy (sprzedaży ww. środka na jego rzecz). Jeżeli nabywca nie dopełni ww. warunku, tj. nie dokona wywozu nowego środka transportu z Polski na terytorium innego państwa członkowskiego UE w terminie 14 dni od dnia dokonania dostawy, wówczas po jego stronie powstaje obowiązek zapłaty podatku VAT według właściwej stawki. Przy tym należy zauważyć, że w takiej sytuacji zapłata podatku nie jest dokonywana do dostawcy nowego środka transportu lecz do organu podatkowego. W tym szczególnym przypadku, sprzedawca nowego środka transportu zachowuje prawo do stosowania stawki VAT 0%, przy spełnieniu obowiązków ciążących z mocy prawa na dostawcy, który wykazuje dokonanie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

W przypadku, gdy nowy środek transportu zostanie wywieziony na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju i tam zostanie zarejestrowany (jeżeli podlega obowiązkowi rejestracji), a nabywca udowodni, na podstawie posiadanych dokumentów wywóz tego środka transportu i jego zarejestrowanie, podatek zwraca urząd skarbowy, który go pobrał. Tylko w takim przypadku nabywcy przysługuje zwrot zapłaconego przez niego podatku, na podstawie art. 42 ust. 9 ustawy.

Zgodnie z art. 106b ust. 1 ustawy:

Podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą:

1)sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem;

2)wewnątrzwspólnotową sprzedaż towarów na odległość, chyba że podatnik korzysta z procedury szczególnej, o której mowa w dziale XII w rozdziale 6a;

3)wewnątrzwspólnotową dostawę towarów na rzecz podmiotu innego niż wskazany w pkt 1;

4)otrzymanie przez niego całości lub części zapłaty przed dokonaniem czynności, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyjątkiem przypadku, gdy zapłata dotyczy:

a.wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów,

b.czynności, dla których obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4,

c.dostaw towarów, dla których obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 1b.

Natomiast według art. 106j ust. 1 ustawy:

W przypadku gdy po wystawieniu faktury:

1)podstawa opodatkowania lub kwota podatku wskazana w fakturze uległa zmianie,

2) (uchylony)

3) dokonano zwrotu podatnikowi towarów i opakowań,

4) dokonano zwrotu nabywcy całości lub części zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4,

5) stwierdzono pomyłkę w jakiejkolwiek pozycji faktury

- podatnik wystawia fakturę korygującą.

Celem faktury jest przede wszystkim udokumentowanie rzeczywistego przebiegu zdarzeń gospodarczych. Jeżeli po wystawieniu faktury wystąpią zdarzenia mające wpływ na treść wystawionej faktury lub okaże się, że wystawiona faktura zawiera błędy, podatnik wystawia fakturę korygującą.

Z opisu sprawy wynika, że od (…) 2021 jest Pan rezydentem podatkowym Austrii. Nie prowadzi Pan działalności gospodarczej i nie jest Pan podatnikiem VAT.

A. (Spółka) jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.

(…) 2023 r. zawarł Pan umowę ze Spółką na zakup fabrycznie nowego samochodu osobowego (...). W momencie zakupu, samochód stanowił nowy środek transportu, w rozumieniu art. 2 pkt 10 ustawy. Zamierzał Pan korzystać z samochodu w miejscu zamieszkania, w związku z tym, w momencie zakupu samochodu, złożył Pan ustne oświadczenie o wywozie zakupionego samochodu poza terytorium Polski w terminie 14 dni od dnia dostawy (co potwierdził Pan na piśmie i przesłał do Spółki (...)) oraz wskazał Pan w umowie swój austriacki adres. Przed odbiorem samochodu, uzyskał Pan w Austrii kartę pojazdu, która jest konieczna do zarejestrowania samochodu w Austrii, co również potwierdza zamiar wywiezienia samochodu z Polski do Austrii. Pierwotna faktura zawierała Pana austriacki adres, zgodny z adresem wskazanym w umowie sprzedaży kupna oraz stawkę VAT 0%. Jednakże, zgodnie z sugestią ubezpieczyciela, poprosił Pan o korektę pierwotnie wystawionej faktury i ponowne jej wystawienie ze stawką VAT 23%. W konsekwencji, Spółka udokumentowała sprzedaż samochodu fakturą z (…), w której wskazała stawkę VAT w wysokości 23% właściwą dla dostawy krajowej i Pana polski adres. Obie faktury zawierają nazwę i ilość towaru umożliwiającego jego identyfikację. W związku ze sprzedażą samochodu dokonaną przez Spółkę na Pana rzecz nie został wystawiony dokument wywozu, o którym mowa w art. 42 ust. 5 ustawy. Samochód wydano Panu (…) 2023 r., a (…) 2023 r. samochód został przez Pana wywieziony bez użycia innego środku transportu do Austrii i zarejestrowany (...) 2024 r.. (...) 2024 r. przekazał Pan kopię dowodu zarejestrowania samochodu w Austrii, potwierdzenie zawarcia umowy ubezpieczenia OC w Austrii oraz dokumenty, z których wynika, iż z tytułu dokonania WNT zapłacił Pan należny podatek w Austrii. Przekazał Pan również oświadczenie potwierdzające, iż samochód został wywieziony do Austrii i jest tam wykorzystywany do dnia dzisiejszego. Z przesłanego oświadczenia wynika fakt wywozu samochodu oraz jego data.

Wątpliwości przedstawione we wniosku dotyczą ustalenia, czy Spółka może dokonać korekty faktury dokumentującej sprzedaż samochodu poprzez wskazanie, iż transakcja ta stanowi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną stawką VAT w wysokości 0% , a w konsekwencji będzie Pan mógł odzyskać podatek VAT zapłacony w Polsce wg stawki 23%.

Odnosząc się do przedstawionych wątpliwości należy zauważyć, że opisana transakcja miała charakter wewnątrzwspólnotowy. Pan (nabywca), jako osoba fizyczna dokonał wywozu samochodu z Polski do Austrii. Wywóz (przemieszczenie) towaru (samochodu) nastąpił w wyniku dokonania dostawy, którą Spółka udokumentowała fakturą. Spełnione były także warunki odnośnie Stron transakcji, tj. Spółka jako dostawca jest zarejestrowanym podatnikiem, Pan (nabywca) spełniał wymogi określone w art. 13 ust. 2 pkt 4 ustawy (osoba fizyczna zamieszkująca w innym niż Polska państwie członkowskim UE), natomiast przedmiotem dostawy był samochód stanowiący nowy środek transportu, w rozumieniu art. 2 pkt 10 lit. a ustawy.

Istotną okolicznością w sprawie jest fakt, że w momencie zakupu samochodu, złożył Pan sprzedawcy (Spółce) ustne oświadczenie, o którym mowa w art. 42 ust. 5 pkt 5 ustawy o wywozie nowego środka transportu poza terytorium kraju w terminie 14 dni od dnia jego nabycia. Jeżeli więc sprzedawca wiedział, że dokonuje Pan zakupu w celu wywiezienia pojazdu do Austrii zaraz po nabyciu, to powinien zgromadzić dokumentację umożliwiającą zastosowanie stawki 0%. Skoro jak Pan wskazuje, złożył Pan oświadczenie, o którym mowa w art. 42 ust. 5 pkt 5 ustawy o wywozie nowego środka transportu poza terytorium kraju, Spółka prawidłowo wskazała na fakturze sprzedaży samochodu podatek VAT w wysokości 0%. To na Pana prośbę, pierwotna faktura została skorygowana i w konsekwencji zawiera podatek VAT w wysokości 23% jak dla dostawy krajowej. Nie został również wystawiony dokument wywozu, o którym mowa w art. 42 ust. 5 ustawy.

Powyższe oznacza, że podatek od towarów i usług nie został zapłacony przez Pana do organu podatkowego na podstawie art. 42 ust. 8 ustawy (nie ma miejsca sytuacja, że od dnia dostawy do dnia wywozu nowego środka transportu minął termin 14 dni) lecz wynika on z faktury wystawionej przez Spółkę dokonującą dostawy samochodu na Pana rzecz (ze stawką 23%). Okoliczność, że od dnia dostawy do dnia wywozu nowego środka transportu nie minął termin 14 dni (otrzymał Pan samochód (…) 2023 r. i przetransportował go do Austrii następnego dnia, tj. (…), powoduje, że nie ma możliwości otrzymania zwrotu zapłaconego podatku od organu podatkowego (co ewentualnie miałoby miejsce, gdyby podatek był uiszczony przez nabywcę, na podstawie art. 42 ust. 8 ustawy). O taki zwrot nie można również starać się w trybie dyrektywy Rady 2008/9/WE z dnia 12 lutego 2008 r. określającej szczególne zasady zwrotu podatku od wartości dodanej, przewidzianego w dyrektywie 2006/112/WE, podatnikom niemającym siedziby w państwie członkowskim zwrotu, lecz mającym siedzibę w innym państwie członkowskim (Dz. Urz. UE L 44 z 20.02.2008, s. 23, ze zm.).

Należy zaznaczyć, iż zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej przepisy dotyczące podatku VAT nie mogą być stosowane w sposób, który podważałby jego neutralność stanowiącą podstawową zasadę wspólnego systemu podatku VAT. Zatem, w opisanej sytuacji, złożenie przez Pana oświadczenia o wywozie nowego środka transportu poza terytorium kraju, o którym mowa w art. 42 ust. 5 pkt 5 ustawy spowodowało, że sprzedawca wiedział, że Pan dokona wywozu samochodu w terminie 14 dni od dnia jego nabycia i powinien zgromadzić dokumentację umożliwiającą zastosowanie stawki 0%.

Z wniosku wynika, że towar (samochód) został wywieziony z Polski do Austrii a dowody wywozu samochodu poza terytorium kraju zostały przekazane Spółce (...) 2024 r. Była to kopia dowodu zarejestrowania samochodu w Austrii, potwierdzenie zawarcia umowy ubezpieczenia OC w Austrii oraz dokumenty, z których wynika, iż z tytułu dokonania WNT zapłacił Pan należny podatek w Austrii. Przekazał Pan również oświadczenie potwierdzające, iż samochód został wywieziony do Austrii i tam jest wykorzystywany. Z przesłanego Spółce oświadczenia wynika fakt wywozu samochodu oraz jego data. Zarówno faktura pierwotna jak i faktura korygująca zawierają nazwę i ilość towaru umożliwiającego jego identyfikację. Należy zatem uznać, że transakcja stanowiła wewnątrzwspólnotową dostawę towarów i na podstawie posiadanych dokumentów mogła być opodatkowana stawką 0% w myśl art. 41 ust. 3 ustawy w zw. z art. 42 ust. 3 pkt 3 ustawy oraz art. 42 ust. 5 ustawy.

Skoro Spółka wystawiła fakturę (faktura korygująca) ze stawką VAT 23%, to aby faktura potwierdzała właściwe i prawidłowe dane odnośnie stawki, to Spółka jest uprawniona do skorygowania uprzednio wystawionej faktury. Jak już wskazywano fakturę korygującą wystawia się gdy stwierdzono pomyłkę w jakiejkolwiek pozycji faktury, a jak ustalono opisana transakcja stanowiła wewnątrzwspólnotową dostawę towarów a nie dostawę krajową. W konsekwencji możliwe jest skorygowanie przez Spółkę faktury dokumentującej transakcję sprzedaży samochodu na Pana rzecz poprzez wskazanie, iż transakcja ta stanowi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną stawką VAT w wysokości 0% i zwrot kwoty odpowiadającej pobranemu od Pana jako nabywcy nowego środka transportu polskiego podatku VAT.

Tym samym, oceniając całościowo przedstawione stanowisko, należy uznać je za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego. Z funkcji ochronnej będą mogli skorzystać Ci z Państwa, którzy zastosują się do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację przez Zainteresowanego, który jest stroną postępowania

(…) (Zainteresowany będący stroną postępowania - art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej) ma prawo wnieść skargę na tę interpretację indywidualną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00