Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2024-05-29

Wymogi formalne oświadczeń i wniosków składanych dla celów podatkowych

W jednostce korzystamy z elektronicznego systemu komunikacji z pracownikami. Chodzi o składanie wniosków o urlop czy składanie oświadczeń i wniosków podatkowych.

Jakie warunki muszą spełniać wnioski i oświadczenia podatkowe składane płatnikowi w formie elektronicznej, jeżeli nie wykorzystujemy formularza PIT-2? Jakie dane muszą się na nich znaleźć, czy są jakieś obowiązkowe elementy? W przypadku formularza PIT-2 ponowne jego złożenie wymaga też ponownego wypełnienia wszystkich złożonych wniosków i oświadczeń. Czy w przypadku dokumentów elektronicznych jest tak samo? Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę?

Jeżeli płatnik, tzn. pracodawca albo zleceniodawca, nie korzysta z urzędowego formularza PIT-2, to w funkcjonujących u niego wzorach oświadczeń i wniosków mających wpływ na wysokość zaliczki na podatek dochodowy muszą znaleźć się wszystkie elementy przewidziane w obowiązujących dla danego oświadczenia lub wniosku w obowiązujących przepisach. Trzeba więc opierać się na warunkach i wymogach określonych w tych przepisach w odniesieniu do konkretnego oświadczenia lub wniosku. Kwestię skuteczności dokumentu złożonego przez podatnika, czyli pracownika lub zleceniobiorcę, także rozstrzyga i reguluje u siebie płatnik. Dotyczy to również konieczności (lub jej braku) ponownego wypełniania obowiązków u płatnika, przy czym nie musi to sprowadzać się do konieczności ponownego wypełniania wszystkich wniosków i oświadczeń. Szczególną uwagę trzeba zwrócić na zachowanie właściwej formy oświadczenia woli podatnika, tzn. składanego przez niego podpisu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00