Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 7 marca 2024 r., sygn. II SA/Ol 1068/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Katarzyna Matczak (spr.) Sędziowie sędzia WSA Marzenna Glabas sędzia WSA Ewa Osipuk po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 7 marca 2024 r. sprawy ze skargi G. D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie z dnia [...] nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Z przekazanych ze skargą akt sprawy wynika, że w dniu 14 marca 2023 r. do Urzędu Gminy w [...] wpłynął wniosek G. D. o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na zmianie sposobu użytkowania budynku gospodarczego na budynek mieszkalny jednorodzinny wraz z rozbudową na działce nr [...] obręb [...], gm. [...]. We wniosku podano parametry inwestycji (istniejącej i projektowanej) oraz określono zapotrzebowanie w zakresie infrastruktury technicznej. Do wniosku załączono m.in. mapy w odpowiedniej skali oraz umowę z dostawcą energii. Pismem z 23 marca 2023 r. wnioskodawca doprecyzował wniosek.

Decyzją nr [...] z dnia 4 września 2023 r. Wójt Gminy [...] (dalej jako: "organ I instancji") odmówił ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbudowie, przebudowie, nadbudowie wraz ze zmianą sposobu użytkowania istniejącego budynku gospodarczego z przeznaczeniem na budynek mieszkalny jednorodzinny w zabudowie wolnostojącej na działce nr [...] obręb [...], gm. [...]. W uzasadnieniu podano, że planowana inwestycja nie spełnia przesłanki z art. 61 ust. 1 pkt 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, dalej: "u.p.z.p." Wyniki analizy funkcji, cech zabudowy i zagospodarowania terenu wskazują, że w analizowanym obszarze nie istnieje działka zabudowana w sposób, który umożliwi określenie cech dla nowej zabudowy w zakresie kontynuacji funkcji, wskaźników kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu. Warunek ten jest niespełniony.

Wskazano, że szerokość elewacji frontowej od strony frontu działki, wyznacza się dla nowej zabudowy na podstawie średniej szerokości elewacji frontowej istniejącej zabudowy na działkach w obszarze analizowanym, z tolerancją do 20 %. Średnia szerokość elewacji budynków: 10,4 m. Dopuszcza się rozszerzenie szerokości elewacji frontowej zgodnie z rozporządzeniem tj. 10,4 m x 20% = 12,5 m. Szerokość elewacji frontowej projektowanego budynku mieszkalnego jednorodzinnego wskazana przez inwestora: od 8,65 m do 11,0 m. Warunek uznaje się zatem za niespełniony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00